شناسهٔ خبر: 77798 - سرویس استان‌ها

استاندار کردستان درخواست کرد

استفاده از فضای آزاد پادگان ارتش برای ارتقای شهر سنندج/ نایسر بازآفرینی شود

بازآفرینی کردستان استاندار کردستان استفاده از فضای عمومی پادگان و ایجاد کانون های فرهنگی را برای بهبود شرایط مناطق حاشیه در شهرهای استان ضروری دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه و شهرسازی کردستان، بهمن مرادنیا گفت: ارتقای کیفیت زندگی شهری با اجرای پروژه های متعدد ازجمله اقداماتی است که دراستان درحال پیگیری است.

استاندار کردستان در بخشی دیگری از سخنان خود، با اشاره به این‌که در خصوص تامین زمین در سنندج مشکلات متعددی وجود دارد و یکی از درخواست‌های استان، انجام پیگیری‌های لازم در این خصوص است گفت: بخشی از زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی و فضاهای عمومی در شهر سنندج از فضاهای متروکه تامین می‌شود.

مرادنیا در خصوص پروژه‌های پیاده‌راه سازی استان نیز افزود: خیابان فردوسی شهر سنندج، مشکلات متعددی دارد که باید کمک شود تا این پیاده‌راه ایجاد شود و همچنین در خصوص پادگان ۴۰۰ هکتاری ارتش که در شهر سنندج وجود دارد، درخواست این است که حداقل از فضای عمومی آزاد آن برای ارتقای شهر سنندج استفاده شود.

به گفته وی، "نایسر" یکی از مناطق و محدوده‌های منفصل شهری است که در پروژه بازآفرینی باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا در این محدوده ۵۵ تا ۶۰ هزار نفر زندگی می‌کنند که با کمبود سرانه‌های خدماتی، آموزشی، درمانی و موارد دیگر روبه رو هستند.

مرادنیا ادامه داد: ایجاد کانون های فرهنگی در این منطقه برای بهبود شرایط موجود بسیار حائز اهمیت است و در عین حال نیاز است تا سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص ارایه اراضی همکاری بیشتری داشته باشد.

استاندار کردستان تخصیص املاک و اراضی مازاد دستگاه ها را برای اجرای طرح های مختلف بازآفرینی در شهر سنندج و دیگر شهرهای استان از اهم مواردی که نیازمند پیگیری است برشمرد و گفت: در خصوص ساخت وساز غیرمجاز در شورای تامین استان پیگیر این موضوع هستیم تا با ایجاد کمربند سبز جلوی ساخت و سازهای بیشتر را بگیریم.