شناسهٔ خبر: 77800 - سرویس استان‌ها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

عملیات اجرایی تونل دوم حیران با سرعت آغاز شود/ قدردانی از اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

راه و شهرسازی اردبیل رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از پیگیری‌ها و تلاش مجدانه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جذب اعتبارات ملی و همچنین چهارخطه کردن راه‌های این استان قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی اردبیل، رضا کریمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل با قدردانی از تلاش و پیگیری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جذب اعتبارات ملی برای احداث و توسعه بزرگراه‌ و راه‌های مواصلاتی در سطح استان بیان کرد: احداث تونل دوم حیران به کاهش بار ترافیکی کمک خواهد کرد که اداره کل راه و شهرسازی باید به سرعت اجرای آن را آغاز کند.

کریمی اظهار کرد: با افزوده شدن یک شهرستان جدید به مجموع شهرستان‌های استان و تحولاتی که در برخی از شهرستان‌ها رخ داده باید شاخص‌های توزیع اعتبارات به شکل شفاف و کامل تعریف شود تا هر شهرستان به سهم اعتبارات سال آینده خود واقف باشد.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید به تفکیک کاربری اراضی با تشکیل تیم کارشناسی اقدام کنند تا به صورت کامل و جامع کاربری‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و بهداشتی تعیین و ذخیره آنها نیز برای سال‌های آینده مشخص شود.

ناظر شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در کنار تعریف کاربری‌های مختلف ضرورت دارد به صورت مشخص در طرح‌های جامع و تفصیلی به مرحله عملیاتی رسیده تا امکان توسعه خارج از طرح و یا ساخت و سازهای غیرقانونی به وجود نیاید.

کریمی افزود: تلاش‌های خوبی را در ماه‌های اخیر با محوریت استاندار اردبیل و مدیران در پیگیری طرح‌ها و پروژه‌ها شاهد هستیم اما همچنان باید جذب اعتبارات ملی و از طریق وزارتخانه‌ها در دستور کار مدیران و مسئولان قرار گیرد.

وی فعال شدن سایت‌ها و کانال‌های دستگاه‌های اجرایی را در انعکاس اقدامات انجام شده و تقویت موضوع اطلاع‌رسانی یادآور شد و بیان کرد: این نهایت بی‌انصافی است که عده‌ای بخواهند فعالیت‌های مثبت چند سال اخیر را در همه حوزه‌ها زیرسوال برده و یا بر آن خرده بگیرند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: البته بیان نقد منصفانه و عالمانه هیچ ایرادی ندارد ولی از اصحاب رسانه انتظار می‌رود به جای تخریب و تخطئه کارهای انجام شده واقعیت‌ها را به صورت شفاف برای مردم بازگو کنند.