شناسهٔ خبر: 77814 - سرویس استان‌ها

برگزاري طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان

77.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک به منظور بهره‌گیری از نقش بانوان در کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای با همکاری پلیس راه شمال استان در این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری هدف از اجرای این طرح را جلب مشارکت اجتماعی بانوان در قالب فرهنگ یاران ترافیک به منظور افزایش انضباط رانندگی و ایمنی عبور و مرور در محورهای مواصلاتی درون شهری و برون شهری عنوان کرد و افزود: در این دوره ۲۰ نفر از بانوان شاغل در این اداره کل آموزش های لازم را در زمینه ترافیک و ایمنی تردد فرا گرفتند.

وی افزود: با اجرای این طرح از این پس بانوان عضو به عنوان همکار پلیس در خصوص برخورد با تخلفات و کاهش حوادث، پلیس را یاری خواهند کرد.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به اینکه نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند ارتقای فرهنگ ترافیک در میان شهروندان بخصوص بانوان سبب افزایش انضباط ترافیکی و گسترش فرهنگ صحیح رانندگی در استان می شود.

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان نیز در این دوره آموزشی گفت: با توجه به نقش تاثیرگذار زنان در تربیت و فرهنگ سازی، از حضور موثر زنان به ویژه شاغلین در ادارات برای ترویج صحیح عبور و مرور و پیشگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی استفاده خواهد شد.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده با بیان اینکه آسیب های ناشی از تصادفات رانندگی از نظر روحی برای زنان بسیار سخت تر از مردان است، افزود: در حال حاضر تعدادی زیادی از بانوان با داشتن گواهینامه رانندگی در جاده ها حضور دارند و در صورت آموزش و توانمندسازی درست می توانند به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم و موثر در اصلاح فرهنگ ترافیک عمل کنند.

وی با بیان اینکه اگر جان یک نفر را نجات دهیم به مانند این است که جان جامعه ای را نجات داده ایم، افزود: با توجه به نقش تاثیرگذار بانوان در فرهنگ سازی ترافیک باید از این ظرفیت برای جلوگیری از حوادث رانندگی در استان بهره گرفت.