شناسهٔ خبر: 77821 - سرویس هوایی

جوابیه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پی اظهارات معاون وزیر بهداشت در خصوص غربالگری مسافران؛

آقای معاون کارمند خود را نادیده گرفت

شركت شهر فرودگاهي درپی اظهارات معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مصاحبه با یک پایگاه خبری در خصوص فیلم غربالگری مسافران برای مقابله با ویروس کرونا در فرودگاه امام (ره)، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جوابیه ای را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازي، متن جوابیه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به این شرح است :

پیرو اظهارات خلاف واقع آقای علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص نحوه غربالگری مسافران برای مقابله با ویروس کرونا در فرودگاه امام (ره) در مورخ ٦ بهمن ١٣٩٨ در مصاحبه با پایگاه خبری نظر ، مطالب زیر بر اساس ماده ٢٣ قانون مطبوعات جهت تنویر افکار عمومی منعکس می گردد:

١. متاسف هستیم که در مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیری به جای گرامیداشت حجاب برتر (چادر) و عزت نهادن بر این میراث پاک حضرت زهرا (س)  به نکوهش آن اقدام کرده و اعلام می دارد در پایگاه بهداشت مرزی مستقر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خانمی با چادر کار نمی کند.

٢. متاسفانه معاون وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کارمند با سابقه و خوشنام خود را از روی بی اطلاعی نادیده گرفته اند در صورتی که خانم چادری در فیلم، سمیه بیاتی کارشناس محترم پایگاه مراقبت بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه امام خمینی (ره)  هستند که از سال١٣٩٠ تا هم اکنون مشغول به خدمت است.

٣.نامبرده از همکاران پرتلاش، متخصص و مومن پایگاه بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه امام (ره) است که در تمامی ایام سال بخصوص ایام اعزام و پذیرش زائران سرزمین وحی و اربعین حسینی نقش موثری داشته است.

٤.با کمال تاسف معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جای تشکر و قدردانی از مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به دلیل کمک موثر در امر اطلاع رسانی و به تصویر کشیدن  خدمات و تلاش های کارکنان مرتبط با آن وزارتخانه (که بعنوان یکی از چندین دستگاه  مستقر در فرودگاه در حال خدمت هستند) که در حال مقابله با شیوع بیماری کرونا هستند، در سخنانی نادرست تلاش همکاران خود را زیر سوال برده و فیلم یادشده را ساختگی می خواند.

۵.اظهارات آقای علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تصاویری که آن را ساختگی اعلام کرده اند، مصداق بارز عدم آگاهی، و غیر کارشناسی است. تصاویر مذکور مربوط به تلاش های کارکنان خدوم پایگاه مراقبت بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه امام (ره) در بامداد روز ٤ بهمن ماه در حین انجام وظیفه و معاینه نفر به نفر مسافران ورودی از مسیرهای شانگهای، بانکوک و شنزن از ساعت ٣:٥٠ تا ٦ صبح روز یاد شده بوده که تصاویر دوربین های کنترلی - امنیتی بعنوان سند متقن قابل ارائه است.

٦.آقای رئیسی فراموش کرده اند در روزی که ایشان به جهت حضور در جلسه و اخذ گزارش به فرودگاه امام خمینی (ره) آمدند، ما به رسم میزبانی از ایشان دعوت کردیم تا در مقابل دوربین شبکه بین المللی خبر ضمن گفتگو با مردم به اطلاع رسانی در خصوص خدمات ارائه شده توسط وزارت بهداشت بپردازد و خود بارها از خبرنگار محترم شبکه یاد شده خواست تا کارمندان وی به صورت مصنوعی در تصویر باشند که با مخالفت روبرو شد. (تصاویر ضبط شده دوربین شبکه خبر و سیستم کنترلی_ امنیتی فرودگاه موجود است)

٧.جهت اطلاع آقای رئیسی باید یادآور شویم بر اساس حس مسئولیت کارکنان پایگاه بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه امام (ره)، مسافران پروازهای مسیرهای پر تردد همچون دوبی و استانبول نیز توسط این عزیزان به صورت گزینشی مورد معاینه قرار می گیرند.

٨.جهت استحضار مردم شریف، فیلمی که آقای رئیسی آن را واقعی می داند نیز توسط همکار ایشان در پایگاه بهداشت مراقبت مرزی مستقر در فرودگاه امام (ره)  سرکار خانم فرهمند و همزمان با حضور خبرنگار و عوامل شبکه خبر ضبط شده و این فیلم مربوط به غربالگری مسافران پرواز ورودی از مبداء شارجه است.

٩.با وجود اظهارات نادرست آقای علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص غربالگری مسافران که از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد، به اطلاع مردم شریف ایران اسلامی می رساند شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در راستای عمل به وظایف خود و حفظ منافع ملی همچون سابق به خدمت رسانی به هموطنان عزیز و همکاری با وزارت بهداشت در جهت مقابله با شیوع بیماری های واگیردار در کشور ادامه می دهد.