شناسهٔ خبر: 77866 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محورهای آسیب دیده جنوب کرمان خبر داد

خسارت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به راه‌ها و محورهای ارتباطی سه استان/ تخریب ۴۰۰۰ کیلومتر راه در جنوب کرمان/ بیشترین آسیب در محور رودبار جنوب_ایرانشهر

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از محورهای آسیب دیده جنوب کرمان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سیلاب هفته گذشته، بیش از ۵۵۰۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی، اصلی، فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان و بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر از راه‌ها و محورهای ارتباطی را در جنوب کرمان، تخریب و به ابنیه موجود در این محورها خسارت وارد کرده است.

 حسن‌نیا، با بیان این‌که، بیشترین خسارت وارد شده به محورهای شریانی اصلی جنوب کرمان در محور "رودبار جنوب _ایرانشهر" بوده است، افزود: این محور که از محورهای مهم و کریدور جنوب کشور به شمار می‌آید، متصل‌کننده استان کرمان به ایرانشهر و چابهار است و آسیب جدی دیده است.

وی، از اهتمام جدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری ادارات کل راهداری در هرمزگان، سیستان وبلوچستان و جنوب کرمان برای بهسازی و ترمیم محورهای خسارت‌دیده خبر داد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به تخریب گسترده راه‌ها در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و منطقه بشاگرد بیان کرد: امیدوارم بتوانیم با همکاری ادرات کل راهداری این سه استان، راه‌های باقی‌مانده و مسدود در حوزه بشاگرد را که تعدادی از آن‌ها همچنان پس از سیل مسدود هستند، بازگشایی کنیم.

حسن‌نیا بیان کرد: سیلاب در جنوب کرمان، سبب تخریب و خسارت به ۴۸ دهانه پل شد که با استفاده از ماشین‌آلات راهداری و توان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان، تعدادی از این پل‌ها، بازگشایی و تردد در آن‌ها جریان دارد و مابقی نیز به بازسازی و ترمیم مجدد، نیاز دارند. 

رئیس سازمان راهداری کشور با اشاره به تخریب و خسارت سیلاب به محورهای روستایی جنوب کرمان، افزود: در منطقه جنوب کرمان حوزه راه‌های روستایی با توجه به کوهستانی‌بودن منطقه و دشت، راه‌های روستایی زیادی، طعمه سیل شده‌اند، افزود: با استفاده از اعتبارات استانی، ملی و امکانات ماشین‌آلات وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نسبت به بازسازی و ترمیم محورهای خسارت‌دیده در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اقدام خواهیم کرد. 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از خسارت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سیلاب در سه استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان به راه‌ها و محورهای ارتباطی خبر داد و گفت: برای این حجم خسارت در صدد هستیم با همکاری ستاد بحران، سازمان برنامه و بودجه و دولت بتوانیم اعتبارات بازسازی را تامین کنیم.

حسن‌نیا از در اختیار گذاشتن اعتبارت ملی برای بازسازی مناطق و محورهای خسارت‌دیده از سیل به‌صورت تنخواه در این سه استان خبر داد و گفت: آسیب‌دیدگی خیلی زیادی در این مناطق رخ داده است، به‌طوری‌که دوره ترمیم و بازسازی این میزان راه خسارت‌دیده با پیش‌بینی‌های انجام‌شده دو سال زمان خواهد برد.