شناسهٔ خبر: 77873 - سرویس وزارتی

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل:

بخشی از اعتبارات سال ۹۹ براساس طرح جامع حمل و نقل اختصاص می‌یابد/ پیگیری پیشنهاد راه‌اندازی معاونت در حوزه لجستیک

آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل با حضور معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد. در این مراسم مهدی صفری مقدم، مدیرکل سابق دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل مورد تکریم قرار گرفت و به جای وی حجار زاده به عنوان مدیرکل این دفتر منصوب شد. این مراسم به ریاست شهرام‌ آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی برگزار شد.

شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در این مراسم ضمن اعلام این مطلب که دفتر طرح‌های جامع و مدل‌های حمل و نقل یکی از دفاتر کلیدی وزارتخانه به شمار می‌رود، گفت: راهبردهای کلان مجموعه حمل و نقل کشور در دفتر طرح های جامع و مدل‌های حمل و نقل طراحی می شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تشکیل این دفتر را در وزارت راه و شهرسازی اقدامی به جا و مناسب خواند و توضیح داد: چند سالی است که وزارت راه و شهرسازی مکلف به تهیه طرح جامع حمل و نقل شده و در این خصوص مسئولیت یافته است که اینکار یکی از اقدامات ماندگار دولت یازدهم به شمار می‌رود.  

آدم‌نژاد ضمن قدردانی از زحمات مهدی صفری مقدم، مدیرکل پیشین آن دفتر، شایستگی، تجربه و پشتکار را از نکات بارز وی برشمرد و اعلام کرد: با تلاش‌های آقای صفری مقدم و با رایزنی‌هایی که وی در زمان مسئولیت خود در این دفتر با معاونت برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه داشت، مقرر شده تا بخشی از اعتبارات سال ۹۹ مبتنی بر طرح جامع حمل و نقل باشد و انحراف معیاری از این منظر در بودجه ایجاد نشود.

وی انتصاب صفری مقدم را برای منطقه آزاد ماکو انتصابی شایسته دانست و گفت: ماکو نقطه اتصال ایران به اروپاست و با توجه به وجود پایانه مرزی در آن منطقه، می توان کارهای مهمی را از نظر حمل و نقل کالا در آن منطقه انجام داد.

آدم نژاد ضمن معرفی حجارزاده به عنوان مدیرکل جدید دفتر طرح جامع و مدل های حمل و نقل خواستار تبادل تجربیات مدیرکل پیشین این دفتر به مدیرکل جدید شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در خصوص طرح جامع حمل و نقل و عملیاتی و اجرایی شدن ‌آن از این پس کارهای فراوانی در مجلس و دولت باید پیگیری شود.

وی از دیگر اقداماتی که در مدیریت پیشین دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل رخ دارد را موضوعات مرتبط با لجستیک عنوان کرد و گفت: گزارشی که از مدیریت پیشین این دفتر داشتیم مبنی بر اینکه هزینه‌های معادل هزاران میلیارد تومان به دلیل تجمیع نادرست کالا می‌شود و طرحی ارایه شد تا حمل و نقل به شکل صحیح انجام شود.

توزیع مناسب کالا در نظام حمل و نقل کشور پیگیری می‌شود

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نظام حمل و نقل کشور نیازمند توزیع مناسب کالاست، افزود: ایجاد ستاد مراکز لجستیک کشور، تهیه، تصویب و ابلاغ سند مراکز لجستیک که مجموعه استانداردهایی برای اندازه‌گیری و سنجش عملکرد در این بخش است از دیگر اقدامات مناسب در مدیریت پیشین دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل است.

آدم نژاد با یادآوری اینکه حوزه حمل و نقل کشور نیاز به زیرساخت‌هایی در حوزه لجستیک دارد که باید برای آنها فکری کرد، گفت: از سوی مدیرکل پیشین دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل پیشنهاد شده بود که معاونتی را در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در حوزه لجستیک ایجاد کنیم که پیشنهاد درستی است و این پیشنهاد دنبال خواهد شد.

وی در ادامه انتصاب حجارزاده را به سمت مدیرکلی دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل انتصابی مناسب خواند و گفت: مدیرکل منصوب شده این دفتر، صاحب تالیفات فراوانی در این حوزه است و سوابق خوبی نیز دارد که این مجموعه تجربیات در کنار تبادل تجربه می‌تواند مثمر واقع شود.  

معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان انتظارات خود از دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل، عنوان کرد: پیگیری اجرای فاز اول طرح جامع حمل و نقل با همکاری سازمان برنامه و بودجه و ارسال به دولت برای تصویب و ابلاغ توسط دولت که جزو مسئولیت های اداری معاونت حمل و نقل و مشخصا دفتر طرح جامع و مدل های حمل و نقلی است باید دنبال شود. همچنین، در خصوص مسئولیت های اجتماعی نیز باید مدل های مناسبی برای سرمایه گذاری تعریف شود.

آدم‌نژاد، خرد کردن زمین‌ها را در مناطق مختلف کشور به ویژه مراکز لجستیکی که تجربه آنها در شهرک‌های صنعتی و در پایانه‌ها قبلا وجود داشته است را تجربه ای نامناسب خواند و تصریح کرد: باید مراقب باشیم تا چنین رخدادی دیگر به وقوع نپیوندد.