شناسهٔ خبر: 77887 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران اعلام کرد

ثبت رکورد خروج ۳۰۰ کامیون از بندر نوشهر طی یک روز/ رشد ۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر

بندر نوشهر مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: با همکاری دستگاه های اجرایی، تعداد ۳۰۰ دستگاه کامیون در یک روز در بندر نوشهر بارگیری و خارج شد که این امر رکوردی تازه با در نظر گرفتن عملیات دوره پنج ساله اخیر، است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد تقی انزان پور درباره ثبت رکورد خروج ۳۰۰ کامیون از بندر نوشهر طی یک روز، گفت: با همکاری مناسب دستگاه های اجرایی همکار، همچون گمرک، دامپزشکی، قرنطینه و استاندارد، تعداد ۳۰۰ دستگاه کامیون در یک روز در بندر نوشهر بارگیری و خارج شد و رکوردی تازه  با در نظر گرفتن عملیات دوره پنج ساله اخیر، به ثبت رسید.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی ها و تمهیدات اندیشیده شده تخلیه و بارگیری انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه قبلی، به رشد ۵۰ درصدی رسیده است.

وی افزود: همچنین عملکرد اداره کل در زمینه تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع حدود ۶۰ درصد  رشد داشته است و امیدواریم این روند رو به رشد تداوم داشته باشد.

گفتنی است غلات،کاغذ و چوب از عمده ترین کالاهای وارداتی و محصولات کشاورزی شامل میوه و کنسانتره میوه، خواربار و خشکبار و مصالح ساختمانی از مهمترین کالاهای صادراتی از بنادر  نوشهر و فریدونکنار به شمار می روند.