شناسهٔ خبر: 77888 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر خبر داد

افتتاح اسکله گردشگری گناوه و دیلم بوشهر در نیمه اول سال آینده / پیشرفت ۷۰ درصدی لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر/ فعال سازی ششمین ایستگاه جستجو و نجات بنادر بوشهر در دهه فجر/۵۸۰ میلیاردتومان ارزش طرح های بندر بوشهر/ خروج ۴۰ شناور مغروق از خور دیلم

بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: با لایروبی بندر بوشهر کشتی‌های ۳۰ هزار تنی با آبخور ۱۱ متر می توانند وارد این بندر شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش ارجمند زاده درباره روند لایروبی در بندر بوشهر، افزود: با اتمام پروژه لایروبی بندر بوشهر و فراهم شدن امکان تردد کشتی‎های ۳۰ هزار تنی روند تخلیه کالاهای اساسی برای سال آینده رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر عنوان کرد: این طرح از سال گذشته با ۱۹۰ میلیار تومان اعتبار آغاز شده‌است و با تکمیل آن، کشتی‌های ۳۰ هزار تنی می‌توانند با آبخور ۱۱ متر وارد بندر بوشهر شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: ارزش طرح‎های بندر بوشهر ۵۸۰ میلیارد تومان است که ابتدای امسال، ۸۶ میلیارد تومان اعتبار به آنها تخصیص یافت اما با توجه به افزایش جذب طرح‌ها، در شهریور این میزان به ۲۱۰ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: پروژه احداث تاسیسات مجتمع بندری نگین بوشهر از پارسال با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان آغاز شد و جاده دسترسی به این مجتمع نیز از اسفند پارسال با ۶۵ میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است.

ارجمندزاده افزود: مطالعه پایانه دریایی والفجر که سال گذشته تحویل اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر شد به انجام رسید و به پایانه مسافری بین‌المللی دریایی بوشهر تبدیل خواهد شد.

وی گفت: طرح مطالعه اجرای برق رسانی به مجتمع بندری نگین برای انتقال ۲۰ مگاوات برق در حال نهایی شدن است و امیدواریم اعتبار احداث آن برای سال آینده تامین شود.

ارجمندزاده بیان کرد: ساخت ایستگاه جستجو و نجات بندر دیلم به عنوان ششمین ایستگاه جستجو و نجات بنادر  بوشهر از سال گذشته آغاز شد و همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: ‎طرح اسکله گردشگری بندر دیلم به عنوان ورودی شمال این استان امسال آغاز و تا پایان ۶ ماه نخست سال آینده مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد.

۴۰ شناور مغروق از خور دیلم خارج شد

وی گفت: با هدف تامین ایمنی بیشتر رفت و آمد شناورها در خور دیلم ۴۰ شناور مغروق از این خور خارج شده‌است.

ارجمند زاده در ارتباط با بندر گناوه گفت: اجرای سیستم اعلام اطفا حریق هوشمند، تدوین منشور طرح توسعه منطقه بندی و تعیین کاربری، ساختمان گارد و زیرساخت الکترونیکی از جمله پروژه‎های در دست احداث این بندر است.

 وی یادآور شد: اسکله گردشگری گناوه با دیلم در نیمه اول سال آینده افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: سامانه اعلام اطفای حریق هوشمند، ساخت اسکله ناجی و رورو، و استقرار تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی را از جمله طرح‌های در دست اجرا در بندر خارگ است.

وی  ادامه داد: جزیره خارگ، مرکز عملیات جستجو و نجات و مقابله با آلودگی در شمال خلیج فارس به شمار می‌رود و بر همین اساس، استقرار تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی و نگهداری از آنها در این بندر در اولویت قرار دارد.

ارجمند زاده با اشاره به لایروبی کانال دسترسی بندر محمد عامری در تنگستان، گفت: این طرح نیمه اول امسال به پایان و عمق حوضچه به سه متر رسید.

 احداث ۴ اسکله گردشگری در بنادر بوشهر

ارجمندزاده ادامه داد: زمینه اجرای ایجاد حوضچه جدید بندر کنگان با ۱۷۰ میلیارد تومان فراهم شده‌است که اجرای این طرح کمک می‌کند شناورهایی با اندازه سه هزار و ۵۰۰ تن در بندر کنگان پهلو بگیرند.

وی یادآور شد: عملیات احداث اسکله شناور گردشگری بزودی در این بندر آغاز می‌شود که به این ترتیب سال آینده در  چهار بندر (دیلم، گناوه، دیر و کنگان) اسکله گردشگری احداث خواهد شد.