شناسهٔ خبر: 77889 - سرویس هوایی

در دیدار سفیر آفریقای جنوبی و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مطرح شد

آمادگی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای میزبانی از سرمایه گذاران خارجی / آفریقای جنوبی علاقه مند به مشارکت در پروژه های شهر فرودگاهی

کربلایی -سفیر افریقای جنوبی سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران ضمن دیدار با مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از علاقه مندی برای سرمایه گذاری در پروژه های این مجموعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد مهدی کربلایی، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در این دیدار گفت : فرودگاه امام (ره) در دهه ٨٠ آغاز بکار کرد و با توجه به موقعیت مناسب و پتانسیل های موجود در آن بر اساس ماده ١٦٦ قانون برنامه پنجم توسعه کشور این فرودگاه با هدف تبدیل شدن به هاب اول بار و هاب دوم مسافر در منطقه تبدیل به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گردید.

کربلایی ادامه داد: هم اکنون بر اساس طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی، پروژه های مهمی در این مجموعه در دست اجرا است و ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در آن در پایان طرح جامع به ١٢٠ میلیون نفر در سال خواهد رسید و می توانیم در این پروژه ها از ظرفیت ها و سرمایه گذاران سایر کشورها استفاده کنیم . باتوجه به روابط خوب دو کشور جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی، آماده همکاری در تمامی زمینه ها در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هستیم .

در ادامه این دیدار ویکا خومالو، سفیر آفریقای جنوبی در تهران گفت : چشم انداز شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بسیار روشن و دست یافتنی است و بسترهای مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در آن وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، کربلایی افزود:سرمایه گذاران آفریقای جنوبی علاقه مند به مشارکت در پروژه های مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هستند و از افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور و گسترش همکاری ها استقبال خواهیم کرد.