شناسهٔ خبر: 77930 - سرویس استان‌ها

در کارگروه پیشگیری از تصادفات و تلفات جاده ای استان اصفهان مطرح شد

ضرروت برخورد قضایی با حمل بار تجاری توسط ناوگان مسافربری/انسداد دسترسی‌های غیرمجاز با همکاری دادستان

در کارگروه پیشگیری از تصادفات و تلفات جاده ای استان اصفهان بر ضرورت برخورد قضایی با حمل بار تجاری توسط ناوگان مسافربری تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، در کارگروه پیشگیری از تصادفات و تلفات جاده ای استان اصفهان که به میزبانی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان برگزار شد، ضمن بررسی اقدامات انجام شده توسط دستگاه های ذی‌ربط، اقدامات جدید ی در راستای کاهش تصادفات جاده ای در دستور کارقرار گرفت.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان دراین جلسه اظهار کرد: کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن یکی از مهمترین دغدغه های وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های تابعه این وزارت خانه است.

مهدی خضری با اشاره به شرایط ویژه استان اصفهان به لحاظ حمل ونقل، طول و گستردگی راه ها ، موقعیت جغرافیایی و میزان تردد گفت: به واسطه همین مشخصات، شناسایی و رفع نقاط پرحادثه استان اصفهان یکی از اولویت های این اداره محسوب می شود.

وی ادامه داد: در سال جاری ۲۵ نقطه پرتصادف با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار رفع شده و عملیات رفع ۳۰ نقطه حادثه خیز دیگر  نیز با ۲۲۰ میلیاردریال اعتبار آغاز شده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان آموزش کاربران آسیب پذیر روستاها و مدارس حاشیه راه های استان اصفهان را یکی از موفقیت آمیزترین راهبردهای این اداره اعلام کرد و گفت: خوشبختانه پس از سرمایه گذاری مالی و انسانی بر روی این حوزه، شاهد کاهش قابل توجه حوادث و در برخی از موارد به صفر رسیدن تصادفات بوده ایم.

خضری در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث تاسف بار ناوگان حمل ونقل مسافر استان اصفهان  در ماه های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: تحقیقات ما نشان می دهد، حمل بار تجاری برای کسب سود بیشتر یکی از مهمترین عوامل تصادفات اخیر ناوگان حمل ونقل مسافربری استان اصفهان است.

وی با انتقاد از استقرار باراندازهایی در خیابان کاوه و ساماندهی آنان تحت عنوان یک اتحادیه گفت: متاسفانه این واحدها به صورت قارچ گونه رشد کرده و بلای جان مسافران شده اند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه حمل بار تجاری غیرمجاز کنترل اتوبوس را برای راننده سخت و در مواقعی غیرممکن می کند، تاکید کرد: ما برای برخورد با این سودجویان و حراست از جان مردم نیازمند ورود جدی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی هستیم.

انسداد دسترسی های غیرمجاز با همکاری دادستان شهرستان های استان اصفهان

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان نیز در این جلسه خواستار انسداد دسترسی های غیرمجاز در سراسر استان، برخورد با دستفروشان حاشیه راه ها، ایمن سازی ورودی شهرک های صنعتی و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه ها  شد.

فرزاد دادخواه خاطرنشان کرد: ابلاغ حکم جامع و کاملی برای برخورد با این تخلفات باعث صرفه جویی بسیار زیاد در زمان، بودجه و انرژی نیروهای انسانی خواهد شد.

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري اصفهان نیز در کارگروه پیشگیری از تصادفات و تلفات جاده ای گفت: با ابلاغ دستورات لازم به دادستان شهرستان‌های استان، انسداد دسترسی های غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی استان اصفهان آغاز شده است.

محمدرضا قنبری نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان به پاس همکاری های نزدیک گفت: کارگروه پیشگیری از تصادفات و تلفات جاده ای استان اصفهان به عنوان یکی استان برتر و پیشرو در در کل کشور انتخاب و معرفی شد.