شناسهٔ خبر: 77964 - سرویس استان‌ها

در ايام الله دهه مبارك فجر صورت مي گيرد:

بهره برداري از ۳۲ پروژه راه و شهرسازي با اعتباري بالغ بر ۱۴۴ ميليارد ریال

مهندس نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران مديركل راه و شهرسازي استان مازندران از بهره برداري ۳۲ پروژه عمراني اين اداره كل با اعتباري بالغ بر ۱۴۴ ميليارد ریال در ايام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، سیدمحمد نظری ضمن اعلام اين خبر افزود: پيروزي انقلاب اسلامي، ايران را در مسيري نوين قرارداد مسيري كه حيات اجتماعي و اقتصادي را در فضايي معنوي و روحاني به حركت واداشت.

وي ادامه داد: در چهار دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي بسياري از استعدادهاي نهفته بخش حمل و نقل مجال بروز پيدا کرده و فعاليت‌هاي بي‌شماري در بخش حمل و نقل جاده اي در استان بويژه در چند سال گذشته امكانات گسترده اي را براي توسعه ساير بخش‌ها در استان بوجود آورده است.

مديركل راه و شهرسازي مازندران در خصوص پروژه هاي راهسازي اين اداره كل عنوان کرد: تكميل شبكه راه‌ها در شتاب بخشيدن به توسعه موثر بوده و سرمايه گذاري در اين زمينه از جمله سرمايه گذاري زيربنايي محسوب مي شود. از اين رو اين اداره كل در اين ايام پروژه احداث تقاطع زیرگذر سنگ تراشان ساری با هزینه ی معادل ۴۱ میلیارد ریال آماده و در این ایام مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نظری در خصوص پروژه هاي افتتاحي در بخش راه روستايي ياد آور شد: مازندران با توجه به نوع اقليم و شرايط توپوگرافي وبه طبع تنوع فراورده هاي كشاورزي، مسئله راه‌هاي مناسب روستايي به منظور حمل ونقل هرچه سريعتر، آسانتر و در عين حال ارزانترين فرآورده ها به بازار مصرف يكي از اصلي ترين دغدغه هاي ذهني مسئولين محترم استان بوده، لذا اين اداره كل از سال گذشته با مشاركت خوب روستاييان توانست عمليات بهسازي و آسفالت راههاي روستايي اين استان را به طور گسترده در دستور كار خود قرار دهد.

وي اضافه کرد: از اين رو در ايام الله دهه مبارك فجر امسال بيش از نيمي از پروژه هاي افتتاحي اين اداره كل در حوزه راه روستايي با همدلي، حمايت و مشاركت عظيم روستاييان همراه بوده كه اين مهم نشان از اعتماد و اطمينان اين عزيزان به خدمتگزارانشان در مجموعه راه و شهرسازي دارد.

نظری خاطر نشان کرد: ۲۹ پروژه در قالب بهسازي و آسفالت راه هاي روستايي به طول بیش از ۳۰ كيلومتر از جمله پروژه هاي افتتاحي اين اداره كل در حوزه راه روستايي است.

وی بهسازی و آسفالت راه روستایی شهنه کلا، مزرس-کمانگر کلا، شاهکتی (شهرستان آمل) و بهسازی و آسفالت راه روستایی اسبوکلا-فولادکلا-تراجی کلا - باغدشت-گرجی آباد (شهرستان بابل) راه روستایی کوا (بهشهر) راه روستایی خوشبور(تنکابن) بهسازی و آسفالت راه روستایی جیسا- خضرآباد(عباس آباد) منقارپی (فریدونکنار) سفیدچاه-وزوار(گلوگاه) گلورد کوچک – کارکم (شهرستان نکاء) و راه روستایی حمزه ده سفلی، دشت نظیرسما-منجیر در شهرستان نوشهراز جمله پروژه‌های شاخص در حوزه راه روستایی است که انشااله در ایام الله دهه فجر بهره برداری و مورد استفاده روستاییان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در حوزه بازافرینی شهری دو پروژه ی بهسازی و نوسازی سرای بازار و پل چشمه کیله تنکابن و همچنین اجرای روکش آسفالت امت آباد اسپیاری آمل با اعتباری معادل ۱۲ میلیارد ریال از جمله پروژه هایی هستند که در ایام اله دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است در این ایام مبارک ۴ پروژه در حوزه راه‌های روستایی و راه اصلی در استان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بهسازی و آسفالت و نصب علائم ایمنی سه راهی میارکلا- جویبار- پل رودخانه ای کاسگر کلا واقع در رودخانه سیاهرود، بهسازی و اصلاح راه فرعی بهنمیر – بابلسر (جاده نیروی هوایی) و همچنین احداث پل روستای بلیران شهرستان آمل از جمله پروژه هایی هستند که انشاالله در ایام الله دهه مبارکه فجر عملیات اجرایی آن با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال آغاز می شود.