شناسهٔ خبر: 78025 - سرویس وزارتی

با حضور وزیر راه و شهرسازی

عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن میانه – اردبیل آغاز شد

بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه‌آهن اینچه‌برون در جریان وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن میانه – اردبیل در ایستگاه راه‌آهن این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان سفر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن میانه – اردبیل در ایستگاه راه‌آهن این شهر آغاز شد.

پروژه راه‌آهن میانه – اردبیل بخشی از طرح راه‌آهن میانه اردبیل – پارس‌آباد است که با هدف اتصال استان اردبیل به راه‌آهن سراسری و عبور قطارهای مسافری و باری از مسیر ریلی ایمن و قابل اطمینان احداث می‌شود.

طول این مسیر حدود ۱۷۵ کیلومتر بوده که از ایستگاه زاویه در راه‌آهن میانه – تبریز شروع شده و با عبور از شهرستان کوثر وارد شهر اردبیل می‌شود.

ایستگاه تشکیلاتی اردبیل نیز در زمینی به مساحت ۹۸ هکتار واقع در کیلومتر ۶ جاده اردبیل به آبی‌بیگلو در دست احداث است. مساحت زیربنای کلیه ساختمان‌های ایستگاه تشکیلاتی اردبیل ۲۴۵۰۰ متر مربع و مساحت ساختمان اصلی ۴۸۰۰ مترمربع است. احداث این ساختمان در حال حاضر با پیشرفت ۸۶ درصدی دنبال می‌شود.

گفتنی است کل هزینه انجام شده برای این پروژه از سال ۸۴ تا کنون ۲۵هزار میلیارد ریال بوده و پیش‌بینی می‌شود برای اتمام طرح و بهره‌برداری کامل حدود ۲۳۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز باشد.