شناسهٔ خبر: 78053 - سرویس هوایی

مدیر کل فرودگاه‌های استان بوشهر خبر داد

جانمایی زمین فرودگاه جدید بوشهر/ ثبت دو شرکت هواپیمایی فوق سبک

 فرودگاه بوشهر مدیر کل فرودگاه های استان بوشهر از انجام امور مطالعاتی ساخت فرودگاه جدید بوشهر و تخصيص زمين براي احداث آن خبر داد.

کمال دهقان منشادی مدیر کل فرودگاه های استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره طرح های توسعه ای فرودگاه های این استان گفت:در سال جاری حدود ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های توسعه ای فرودگاه بوشهر در نظر گرفته شده است.

دهقان درباره احداث فرودگاه جدید بوشهر نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: امور مطالعاتی ساخت فرودگاه جدید بوشهر انجام و زمین مورد نیاز هم تخصیص یافته است و مساحت فرودگاه ۴۲۵۰ هکتار خواهد بود.

او درباره اقدام های فرودگاه بوشهر در خصوص هوانوردی عمومی گفت: كارهاي خوبی در این حوزه انجام شده است که می توان به ثبت دو شرکت هواپیمایی فوق سبک در استان توسط بخش خصوصی و برقراری پروازهای فوق سبک اشاره کرد.

او افزود: اکنون نیز در حال آماده کردن فرودگاه گناوه جهت برقراری پروازهای تفریحی و آموزشی هستیم.

مدیرکل فرودگاه های بوشهر در پاسخ به این که در راستای طرح جامع فرودگاه بوشهر چه فعالیت هایی انجام شده است،گفت: در این خصوص چندین طرح در دست اقدام است، پروژه هدایت و جمع آوری آب های سطحی و تصفیه خانه و فاضلاب فرودگاه که ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده از جمله این طرح هاست.

او ادامه داد: پروژه توسعه ساختمان سپاه و ساختمان های جانبی با ۹ میلیارد تومان اعتبار، پروژه توسعه ترمینال داخلی با ۷ میلیارد تومان اعتبار، بهسازی فرودگاه با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار و ساخت دیوار فرودگاه گناوه با ۳ میلیارد تومان اعتبار از دیگر پروژه های در دست احداث به شمار می رود.