شناسهٔ خبر: 78128 - سرویس استان‌ها

مدیر راه و شهرسازی شرق استان تهران خبر داد

تحویل بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر طی ۹ ماه/ نیاز مبرم به نیروی یگان حفاظت از اراضی متخصص در برابر زمین خواران

مسکن مهر تهران مدیر راه و شهرسازی شرق استان تهران در حاشیه کلنگ زنی سه پروژه توسعه محور این شهرستان به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال به تشریح عملکرد حوزه تحت مدیریت خود پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران، سید احمد حسینی مدیر راه و شهرسازی شرق استان تهران با اشاره به اعطای سه زمین جهت ساخت استادیوم ۵ هزار نفری، خانه جوان و شهرک صنوف مزاحم گفت: کلنگ زنی هر سه طرح مذکور در راستای پیشبرد اهداف توسعه ای شرق استان تهران عملیاتی شده است.

حسینی با اشاره به افتتاح بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر طی ۹ سال اخیر در شهرستان دماوند توسط ۳۲ شرکت تعاونی و انبوه سازان گفت: تنها یک پروژه ۱۱۲ واحدی دیگر در مهر ۷ دماوند باقیمانده است که در حال رایزنی برای اتمام پروژه مذکور هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ زمین و جلوگیری از زمین خواری در شرق تهران بر نیاز مبرم حوزه شرق بر صیانت از اراضی ملی و در اختیار داشتن نیروهای یگان حفاظت متخصص و متعهد برای حفاظت ۶۰ هزار هکتار از اراضی در ۹ شهر شرق استان تهران ( آبعلی، پردیس، رودهن، آبسرد، کیلان، بومهن، ارجمند، فیروزکوه و دماوند) تاکید کرد و گفت: ارزش های افزوده این زمین ها به گونه ای است که میراث نسل های بعدی تلقی می شود و وظیفه ما حفاظت از این میراث است.

مدیر راه و شهرسازی شرق استان تهران افزود: تعداد مراجعین مردمی به مرکز شرق استان به گونه ای است که ملاقات مردمی روزانه در این اداره به صورت مستمر در جریان است و هر روز به طور متوسط با ۴۰ نفر از شهروندان ملاقات می شود که این تعداد قریب به ۷۰ درصد مشکل املاک و واگذاری داشته و ۳۰ درصد مراجعین، مشکلاتشان مرتبط با مسکن مهر است. البته مشکلات مربوط به مسکن مهر اغلب به معاملات ثانویه و عدم اجرای تعهدات تعاونی ها مرتبط است.

حسینی همچنین از تحویل سایت های مهرآباد و محک به شهرداری های مربوط خبر داد و تصريح کرد: طی ادوار گذشته قطعات زمین های متعددی جهت خدمات روبنایی، بهداشتی، آموزشی و سرانه های ورزشی به ادارات کل استان تهران واگذار شده است اما سرعت احداث بناهای روبنایی در سایت های مسکن مهر شهرستان دماوند قابل قبول و رضایت بخش نیست و این مساله سبب بروز نارضایتی هایی شده که در این زمینه شهروندان کاملا حق دارند اما بودجه های اعتباری نیز چندان چشم گیر نیست.