شناسهٔ خبر: 78129 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افتتاح ۴۲۲ کیلومتر راه و بزرگراه به مناسبت دهه فجر

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از افتتاح ۴۲۲ کیلومتر مسیرهای بزرگراهی و راه اصلی در سراسر کشور به مناسبت ایام مبارک دهه فجر خبر داد و گفت: از ابتدای احداث این پروژه‌ها تا کنون ۱۶ هزار و ۵۷۸ میلیون ریال هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی ضمن اعلام این خبر افزود: برنامه ریزی و مقدمات بهره برداری از این مسیرها از ابتدای سال جاری آغاز شده است، به طوریکه با توجه به نیاز ترافیکی و برای رفاه مردم، تا کنون هر تعداد از این میزان آماده شده به صورت آزمایشی زیرعبور قرار گرفته است و در حال حاضر به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی قسمت هایی از کریدورهای ترانزیتی ساحل جنوبی کشور به طول ۵۱ کیلومتر، ۴۰ کیلومتر از کریدور سراسری غرب کشور و ۴۸ کیلومتر از کریدور چابهار به سمت بیرجند و مشهد را از جمله پروژه های آماده افتتاح به مناسبت دهه فجر عنوان کرد.

وی افزود: تبدیل راه ها به بزرگراه در محورهای پرتردد و تکمیل کریدورهای ترانزیتی بزرگراهی از جمله برنامه های توسعه بزرگراه ها در کشور است که در همین راستا ۴۲۲ کیلومتر مسیر بزرگراهی احداث و به بهره برداری می رسد. 

خادمی با بیان اینکه پراکندگی این پروژه ها سراسر کشور را پوشش می دهد اظهار داشت: توجه به معیارهای توسعه پایدار در برنامه ریزی های مرتبط سبب شده تا توسعه شبکه راه ها در سراسر استان های کشور در دستور کار باشد و به همین دلیل است که امروز شاهد افتتاح این پروژه ها در استان های مختلف هستیم.  

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه استان های اصفهان، ایلام، آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان سمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و هرمزگان را استان هایی اعلام کرد که به مناسبت دهه فجر در آنها پروژه راه و بزرگراه افتتاح می شود.