شناسهٔ خبر: 78156 - سرویس وزارتی

در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان فارس

آغاز عملیات اجرایی مسیر ۳۱ کیلومتری باند دوم مسیر لار به جهرم / نقش کلیدی این طرح در اتصال شمال و مرکز کشور به بنادر جنوبی

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل و آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن میانه - اردبیل در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان فارس کلنگ باند دوم مسیر لار به جهرم به طول ۳۱ کیلومتر به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر امروز خود به استان فارس با حضور استاندار این استان کلنگ ۳۱ کیلومتر از باند دوم مسیر لار به جهرم را به زمین زد.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص این مراسم با اشاره به این پروژه به عنوان یکی از مطالبات مردم لار و جهرم و برنامه های پیش رو برای به سرانجام رسیدن این طرح بزرگ اظهار داشت: موضوع حائز اهمیت درخصوص این پروژه این است که به طور طبیعی مسیر را کوتاه کرده و ظرفیت های تولید منطقه ایجاب می کرد که بار ترافیکی زیادی در این مسیر ایجاد شود.

وی ادامه داد: طول این مسیر ۳۸۰ کیلومتر است که همکاران ما در آن مشغول به کار هستند و با تعیین پیمانکار روی دو قطعه ۲۴ کیلومتری و ۶۵ کیلومتری کل مسیر دارای پیمانکار خواهد شد و عملیات اجرایی در آن انجام می شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: امیدوار هستیم این پروژه با تامین به موقع منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه و پیگیری های استانداری طبق زمان بندی تعیین شده به پایان برسد و مردم بتوانند از آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: اقدامی که برای انجام این پروژه می توانستیم، انجام دهیم این بود که در گام اول در لایحه بودجه ۹۹ منابع مناسبی را پیش بینی کنیم. گام دوم هم این بود که به موازات از سازمان راهداری خواسته شد تا نقاطی که آسیب پذیر و حادثه خیز هستند را با اقدامات مهندسی مناسب اصلاح کند تا مردم با ایمنی بیشتری از این مناطق عبور کنند. در سومین مرحله کار، نصب دوربین های نظارتی بود که سیستم نظارتی پلیس اعمال شود تا شاهد کاهش تصادفات باشیم. هرچند که در این اتفاق اصل خود مردم هستند تا با ملاحظه بابت عبور از این کریدور شاهد حادثه ای نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: این پروژه برای وزارت راه و شهرسازی اولویت دارد و کلنگ زنی امروز آن به واسطه این بود که جزو طرح های اولویت دار به حساب می آید.