شناسهٔ خبر: 78192 - سرویس هوایی

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها خبر داد

رونمایی از ۲ خودروی آتش نشانی مخصوص فرودگاه/تولید ۶۶ خودروی آتش نشانی تا اواسط سال آینده

سیاوش امیرمکری صبح امروز در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت ایران خودرو دیزل دو خودروی آتش نشانی را تحویل شرکت فروگاه ها داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیر مکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این مراسم گفت: بعد از انقلاب اسلامی تا مدتی امکان خرید تجهیزات هوانوردی و خودروهای آتش نشانی پیشرفته وجود داشت. سپس به دلیل وجود توانمندی داخلی برای تولید این خودرو‌ها این کار توسط  شرکت‌های نماینده شرکت خارجی انجام می شد. اما در ادامه این شرکت‌ها با مشکل تخصیص ارز مواجه شده و به تولید داخلی ورود پیدا کردند. 

وی افزود: این خودروها با خودروهای آتش نشانی شهری متفاوت است و بر اساس دستورالعمل های ایکائو باید در کمتر ۴ دقیقه ۸۰ کیلومتر را طی کند. همچنین مواد اطفا حریق باید ترتیبی از فوم و پودر باشد که این امر نیاز به تکنولوژی بالایی دارد. آنچه از خودروسازان انتظار داریم این است که برای تولید خودروهای آتش نشانی فوماتیک سطح تکنولوژی را ارتقا دهند.

امیر مکری با بیان این که مهم ترین مشکل کشور کِشنده‌‌ها هستند که تامین آن کار راحتی نیست، گفت: با هماهنگی مدیرعامل ایران خودرو دیزل قرار است این کشنده‌ها تولید شده و تا اواسط سال آینده ۶۶ دستگاه خودروی آتش نشانی به ناوگان کشور اضافه می‌شود.