شناسهٔ خبر: 78205 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد

آغاز عملیات اجرایی دو پروژه بزرگراهی در کریدور شماره ۱۰ / ۷ پروژه راه روستایی و ۴ باند دوم به بهره‌رداری رسید

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از کل کریدور شماره ۱۰ به طول ۳۵۷۰ کیلومتر،‌ ۴۱۴ کیلومتر در استان خراسان جنوبی واقع شده است که کلنگ دو طرح بیرجند-زاهدان به طول ۲۴۱ کیلومتر و بیرجند-قائن-گناباد به طول ۱۷۳ کیلومتر کلنگزنی می‌شوند.

مهدی جعفری مديركل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پروژه‌هایی که امروز در جریان ایام الله دهه فجر در سطح استان به بهره‌برداری رسید اظهار داشت: امروز در کریدور چابهار- مشهد که یکی از ۱۰ کریدور اصل داخلی کشور است با حضور استاندار خراسان جنوبی شاهد کلنگ زنی هستیم.

وی افزود: از کل این کریدور که ۳۵۷۰ کیلومتر طول دارد،‌ ۴۱۴ کیلومتر در استان خراسان جنوبی واقع شده است، که دو طرح  بیرجند-زاهدان به طول ۲۴۱ کیلومتر و  بیرجند-قائن-گناباد به طول ۱۷۳ کیلومتر کلنگزنی می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه « ۱۲۰ کیلومتر از محور بیرجند-قائن-گناباد به بزرگراه تبدیل شده است و ۵۳ کیلومتر آن نیز در دست اجرا قراردارد» گفت:  در محور  بیرجند به زاهدان در حال حاضر سه پیمانکار مشغول به کار هستند و امروز چهارمین پیمانکار مشغول  به کار و عملیات اجرایی با حضور استاندار آغاز شد.

جعفری از حضور پیمانکار پنجم  پس از کسب مجوز برگزاری مناقصه از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در هفته جاری خبر داد و گفت: تا پایان سال عملیات اجرایی قطعه پنجم نیز آغاز خواهد شد.

وی گفت: با انتخاب پیمانکار پنجم برای حد فاصل بیرجند تا نهبندان به طول ۱۹۵ کیلومتر، کل پروژه تعیین تکلیف می‌شود. البته در تلاش هستیم تا مجوز ۳۸ کیلومتر باقیمانده از کل پروژه را از استاندار خراسان جنوبی دریافت کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: مجموع قرارداد‌های بیرجند به زاهدان ۲۰۷ میلیارد تومان است و پیش‌بینی می‌شود قرارداد دیگری به ارزش ۸۰ میلیارد تومان منعقد شود که ارزش کل قرار داد به ۲۸۷ میلیارد تومان می‌رسد . همچنین  برنامه‌ریزی شده تا پایان سال ۱۳۹۹ باند دوم به طول ۶۵ کیلومتر را تکمیل کرده و تا هفته دولت سال آینده ۷ کیلومتر تا نهبندان به بهره برداری برسد.

جعفری یادآور شد: اعتبار این پروژه در سال ۹۷، سه میلیارد تومان بوده  که با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی به ۴۰ میلیارد  و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و اعتبار پروژه در لایحه بودجه ۹۹ نیز از ۶ میلیارد تومان به ۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. البته پیش‌بینی می‌شود اعتبار این پروژه  در ۱۴۰۰  به حدود ۶۶ میلیارد تومان برسد.

وی همچنین از افتتاح همزمان ۴پروژه باند دوم در شهرستان‌های درویشان و نهبندان به طول ۸۳ کیلومتر با اعتبار ۲۴۳ میلیارد تومان خبر داد و افزود: امروز ۷ پروژه راه روستایی در ۷ روستا به طول ۴۲ کیلومتر با ارزش ۱۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان از افتتاح چهار پروژه بازآفرینی شهری شامل بهسازی خیابان و شبکه آب و فاضلاب در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.