شناسهٔ خبر: 78207 - سرویس استان‌ها

هم زمان با گراميداشت دهه فجر افتتاح شد

افتتاح ایستگاه اقلیم شناسی خودکار و پایش تصویری دریای خزر در تنکابن

ایستگاه هواشناسی چابهار ایستگاه اقلیم شناسی خودکار و پایش تصویری دریای خزر در تنکابن همزمان با دهه مبارک فجر با حضور مسئولان استانی ، محلی و شهروندان در ساحل شهر تنکابن افتتاح شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل هواشناسی استان مازندران، همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، ایستگاه اقلیم شناسی خودکار و پایش تصویری دریای خزر در شهرستان تنکابن با حضور فرماندار، شهردار، مسئولان استانی و شهری افتتاح شد.

مدیرکل هواشناسی مازندران در ابتدای این آیین گفت: اين اداره كل ایستگاه های متعددی در نقاط مختلف استان دارد اما در ساحل دریای خزر ایستگاه نداشتیم، خوشبختانه در راه اندازی این ایستگاه که در ساحل شهر تنکابن بنا شده نه تنها کسی سنگ اندازی نکرد بلکه مدیران شهری سنگ بنای ایجاد این مرکز را فراهم کردند و با این کار نقاط ضعف ما در حوزه دریا تا حدود زیادی برطرف شده است.

محمدرضا رضوي یادآور شد : امروز هر پروژه ای که افتتاح می شود نشان دهنده آن است که ما می توانیم تحت هر شرایطی مملکت خود را بسازیم و به آن افتخار کنیم.

فرماندار تنکابن نیز در این آیین گفت: در برف سال های ۹۲ و ۹۵ و همچنین سیل سال گذشته مردم منطقه خسارت های زیادی را متحمل شدند که اگر ایستگاه هواشناسی بود و پیش بینی های دقیق تری صورت می گرفت مسلما میزان خسارت ها به طور چشمگیری کاهش می یافت.

سید امیر حسینی جو به تلاش های دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان در طول چهل سال گذشته توطئه های زیادی را علیه ملت بزرگ ایران داشتند اما اراده راسخ انها تمامی این توطئه ها را خنثی کرد.

وی اظهار داشت: افتتاح پروژه های دهه فجر بهانه ای است تا مردم از خدمات دولت آگاه شوند و بدانند که در چنین شرایط سخت نیز می توانیم به راه خود ادامه دهیم.

شهردار تنکابن با اشاره به پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته جهت ایجاد ایستگاه هواشناسی در این شهر گفت: برای این ایستگاه با زیر بنای ۲۴۰ متر در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

محمد زرودی افزو : ایجاد این ایستگاه یکی از نیاز های اساسی مردم منطقه بود که با حمایت های اعضای شورای اسلامی زمین آن اهدا شد و امروز شاهد این اتفاق خوب هستیم.

وی آمادگی شهرداری و شورای اسلامی را برای کمک به ارتقای این ایستگاه اعلام کرد.

شهرستان ۱۶۶ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران قرار دارد.