شناسهٔ خبر: 78214 - سرویس مسکن و شهرسازی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

اتمام تعمیرات ۸۳ هزار واحد مسکونی سیل‌زده در سراسر کشور/ بازسازی ۲۵ هزار واحد خدمات عمومی با رویکرد توسعه‌ای/پرونده سیل فروردین امسال بسته می‌شود

علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تعمیر ۸۳ هزار واحد سیل‌زده در سراسر کشور به اتمام رسید، گفت: بازسازی واحدهای مسکونی تخریب‌شده در سیل امسال، ماه آینده در آستانه نخستین سال وقوع سیل به پایان می‌رسد.

علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تجدیدمیثاق آن نهاد با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی در محل مرقد امام (ره) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن کمک به مردم محروم و مستضعف را در سرلوحه کار خود قرار داده است، گفت: طبق آمار در سیل امسال ۲۵ هزار واحد ارایه کننده خدمات عمومی تخریب شده مانند مدرسه، خانه بهداشت و ... با رویکرد توسعه‌ای بازسازی شده‌اند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: تعمیرات ۸۳ هزار و ۸۲۷ واحد شهری و روستایی که خسارت جزیی دیده بودند به پایان رسیده است و فرآیند بازسازی حدود۴۰ هزار واحد مسکونی که دقیقا در کانون سیل قرار دارند پیش از نوروز ۹۹ به پایان می‌رسد.

به گفته تابش، تاکنون عملیات فوندانسیون ۴۶ هزار و ۸۴۶ هزار واحد تخریب شده در روستاها و ۵ هزار و ۱۵۳ واحد تخریب شده در مناطق شهری به پایان رسیده است و ۳۰ هزار و ۸۹۲ واحد روستایی به همراه ۲ هزار و ۹۳۳ واحد شهری در حال تکمیل سقف هستند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص جزئیات بیشتر از اقدامات انجام شده توسط آن بنیاد در خصوص سیل فروردین سالجاری، اعلام کرد: در مجموع ۶۶ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی برای بازسازی و نوسازی حائز شرایط شناخته شدند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۶۶ واحد روستایی و ۸۴۵۳ واحدشهری بودند و از این تعداد ۳۰ هزار و ۹۳۳ واحد شهری و روستایی مصوبه احداث را دریافت کردند.

تابش افزود: در مجموع ۱۵۱ هزار و ۸۷۷ واحد به بانک معرفی شدند که از این تعداد ۶۴ هزار و ۵۴۹ واحد شهری و روستایی احداثی و ۸۷ هزار و ۳۲۸ واحد شهری و روستایی تعمیراتی هستند.

وی ادامه داد: تاکنون نیز از این تعداد ۱۴۲ هزار و ۲۹۴ واحد به بانک معرفی شدند که ۶۰ هزار و ۷۳۳ واحد شهری و روستایی احداثی و ۸۱ هزار و  ۵۶۱ واحد شهری و روستایی نیز واحدهای تعمیراتی بودند که با بانک انعقاد قرارداد داشتند.

به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون ۸۳ هزار و ۸۲۷ واحد شهری و روستایی که شامل ۲۷ هزار و ۹۰۵ واحد شهری و ۵۵ هزار و ۹۲۲ واحد روستایی هستند عملیات تعمیر آنها به پایان رسیده است.

معرفی و تشکیل پرونده سیل‌زدگان سیستان‌و‌بلوچستان

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین فرآیند تکمیل و احداث مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان را در سیل دی‌ماه اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون کار تشکیل پرونده و معرفی واحدهای تعمیری و احداثی واحدهای سیل‌زده به سیستم بانکی آغاز شده است. در حال حاضر، سیل‌زدگان در حال دریافت کمک بلاعوض بانکی برای اسکان موقت هستند و تقریبا همگی آنها کمک بلاعوض معیشتی خود را دریافت کرده‌اند.