شناسهٔ خبر: 78248 - سرویس استان‌ها

معاون اقتصادی رییس جمهور در اراک:

استان مرکزی پیشگام در طرح های باز آفرینی شهری/صنعت ساخت و ساز پیشران رونق است

نهاونديان معاون اقتصادی رئیس جمهور ازپروژه های بازآفرینی شهری استان مرکزی اعلام رضایت کرد و گفت: با توجه به کارهای خوبی که در بحث بازآفرینی شهری در استان مرکزی انجام شده پتانسیل پیشگام بودن را دارد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتیاطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی که در اراک تشکیل شد ضمن تقدیر از کارهای خوبی که در زمینه بازآفرینی شهری این استان انجام شده، گفت: صنعت ساخت و ساز پیشران رونق و اشتغال است و در صنعتهای وابسته نیز می تواند حرکت اساسی ایجاد کند.

نهاوندیان افزود : غیر از موضوعیت جان و ایمنی مردم که برای انجام این طرح کافی است ، به دلایل کلان نیز روی این طرح تمرکز داریم و دولت تصمیمات حمایتگرانه ای در رابطه با طرح بازآفرینی شهری در زمینه تسهیلات بانکی و  امکاناتی که دستگاه‌های خدمات شهری موظف هستند در اختیار قرار دهند، انجام داده است و با توجه به ظرفیت‌های استان مرکزی ، این معاونت از آمادگی کامل برای همکاری و همراهی با استان برخوردار است که از نظر مالی و اجتماعی مهم میباشد.

وی بیان کرد : در ایجاد ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها، در شهرستان های  اراک و ساوه ۲ الی ۳ پروژه موفق انجام شده که باید گستردگی بیشتری پیدا کند و در سایر استانها بصورت الگو بکار رود و با توجه به ظرفیت های استان مرکزی، این توان در استان وجود دارد که در زمینه باز آفرینی شهری یکی از استانهای پیشگام  در کشور باشد .

نهاوندیان با تاکید بر لزوم سنجش میزان پیشرفت و اجرای طرح بازآفرینی شهری در مدت ۳۰ سال گذشته در کشور بیان کرد : تسریع در اجرای این طرح جز با کار جهادی و انجام فعالیت‌های متمرکز امکان پذیر نیست.

معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: دولت تصمیمات حمایتگرانه ای در رابطه با طرح بازآفرینی شهری در زمینه تسهیلات بانکی و  امکاناتی که دستگاه‌های خدمات شهری موظف هستند در اختیار قرار دهند، انجام داده است و با توجه به ظرفیت‌های استان مرکزی ، این معاونت از آمادگی کامل برای همکاری و همراهی با استان برخوردار است که از نظر مالی و اجتماعی مهم است.

نهاوندیان بیان کرد: سازمان برنامه نیز بخشی را از منابع تبصره ۱۸، برای یارانه تسهیلات در این رابطه تخصیص داده که امیدواریم با توجه به اینکه حجم کار در استان مرکزی قابل مدیریت‌تر است، استان بتواند جنبه پیشگامی در این طرح داشته باشد.