شناسهٔ خبر: 78277 - سرویس مسکن و شهرسازی

در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان انجام شد

آغاز عملیات اجرایی پروژه ۸۷۰ واحدی اقدام ملی مسکن خرم آباد

محمود محمود زاده با حضور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، عملیات اجرایی پروژه ۸۷۰ واحدی اقدام ملی مسکن خرم آباد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی صبح امروز عملیات اجرایی پروژه ۸۷۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در خرم آباد با حضور محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.

محمود محمودزاده در جریان شروع این عملیات اجرایی ضمن تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد امام راحل، شهدا و نیز گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی با بیان این که طرح اقدام ملی به مثابه یک حرکت ویژه و جهادی از سوی وزارت راه و شهرسازی دنبال می شود، اظهار کرد: در استان لرستان در مرحله نخست ۲۴۰ هزار نفر برای طرح اقدام ملی ثبت نام کردند و هم اکنون در مرحله معرفی متقاضیان به پروژه‌های مد نظر هستیم.

وی ادامه داد: سهمیه استان لرستان ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد است که امیدواریم با همکاری استاندار و مدیران شهری زمین مورد نیاز برای ساخت این تعداد واحد تامین شود.

وی افزود: از ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد سهمیه استان لرستان، ۴ هزار و ۸۰۰ واحد برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، ۳هزار واحد برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و ۳ هزار واحد نیز مربوط به بافت های فرسوده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه با بیان این که هزار و ۷۰۰ نفر در مرحله نخست واجد شرایط معرفی شدند، تصریح کرد: ۶۱ درصد متقاضیان واجد شرایط تشخیص داده شده اند و در مرحله نخست از امروز شاهد عملیات اجرایی پروژه ۸۷۰ واحدی در خرم آباد هستیم.

او با اشاره به این که این پروژه یک نمونه نادر در کشور به شمار می آید، ادامه داد: در قالب این پروژه و در طرح اقدام ملی یک کار بزرگ در بافت فرسوده استان انجام خواهد شد که می تواند به عنوان یک پروژه الگو و پیشران به حساب آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که ردشدگان در طرح اقدام ملی در مرحله نخست ثبت نام می‌توانند از اول اسفند ماه به این موضوع اعتراض کنند، گفت: با تامین زمین به زودی مرحله دوم ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن آغاز خواهد شد.