شناسهٔ خبر: 78279 - سرویس ریلی

در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در راه‌آهن مطرح شد

نقش بسیجیان در توسعه حمل‌ونقل ریلی

شرکت راه آهن مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملي، مدیرعامل راه‌آهن، فرمانده مرکز مقاومت بسیج و جمعی از بسیجیان راه‌آهن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی، سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن و سرهنگ پاسدار رضا خسروی فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی، روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در جمع بسیجیان راه آهن، با اشاره به شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی در مبارزه با استکبار جهانی و جریانات ضد انقلاب اسلامی و شکست داعش کارهای بزرگی انجام داد و با شهادت خود به اوج انسانیت نائل شد.

وی با بیان اینکه در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی، ۵۰ میلیون نفر در سراسر کشور شرکت کردند افزود: با این مراسم پرشور در سراسر کشور مردم نشان دادند که به رشادت ها و فضائل اخلاقی رزمندگان اسلام بسیار علاقمند هستند.

رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی بیان کرد: تاریخ نشان می‌دهد که در این سرزمین همواره فجر آفرینان زیادی افتخار آفریدند و انجام عملیات والفجر ۸ که امروز سالروز آن است، بسیاری از استراتژیک‌های جهان را به حیرت وا داشت.

وحیدی افزود: جمهوری اسلامی ایران، در مسیر تغییر هندسه قدرت های جهانی قرار دارد و مسائل کوچک و جزیی نمی تواند مانع حرکت این ملت بزرگ شوند و رفع مشکلات اقتصادی خود نشانه مسیر تکاملی است و اگر راه حل‌های مشکلات نباشد، رشد و توسعه در کشور معنی نخواهد داشت.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن در این مراسم گفت: امسال روز ۲۲ بهمن ماه مقارن با اربعین شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است که شاگرد مکتب امام خمینی و سرباز بی ریای ولایت بود.

سرهنگ پاسدار رضا خسروی افزود: شکست حاکمیت ظلم و ستم از اولویت‌های ما در عرصه های جهانی است و بدون تردید خون شهدای انقلاب اسلامی و فرزندان امام خمینی (ره)، رودهای خروشانی هستند که حاکمیت ظلم را در جهان از بین خواهد برد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن اظهار داشت: پیشکسوتان در فعالیت‌های بسیج راه‌آهن نقش مهمی دارند و بسیجیان تاکنون برای رشد و توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور زحمات زیادی را متحمل شده‌اند.

خسروی، با تبریک دهه مبارک فجر یادآورشد: دهه مبارک فجر نشان از جان گذشتگی های شهدای انقلاب اسلامی ایران دارد، زیرا پایمردی آنان سبب شد که این انقلاب با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی برسد.

گفتنی است، در پایان این مراسم، از پیشکسوتان و بسیجیان پژوهشگر برتر راه آهن جمهوری اسلامی ایران قدردانی شد.