شناسهٔ خبر: 78284 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

آغاز عملیات اجرایی پل سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در لرستان

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آغاز عملیات اجرایی پل سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به طول ۱۳۸ متر با دهانه ۵۵ متری قوسی بتنی و اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در جریان سفر امروز به استان لرستان خبر داد.

عبدالهاشم حسن نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سفر امروز خود به استان لرستان به افتتاح بیش از ۴۰ پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نهمین روز از دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: طی مراسمی بیش از ۴۰ پروژه راهداری استان لرستان با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.​

وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی پل سپهبد شهید قاسم سلیمانی (بابازید) به طول ۱۳۸ متر با دو دهانه ۵۵ متری قوسی بتونی با اعتبار حدود ۲۵ میلیارد تومان و پل پران پرویز به طول ۱۵۲ متر با دو دهانه ۷۵ متری در جریان سفر امروز به استان لرستان، پروژه اجرای روکش حفاظتی چیپسیل در سراسر استان، لکه‌گیری و روکش آسفالت در ۸ شهرستان طی سفر امروز به استان لرستان خبر داد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: بخشی از این پروژه‌ها شامل ساخت و تجهیز پنج باب راهدارخانه در چال‌ شیر، بزنوید، ‌مرگسر،‌ گله بادوش و فرسش در شهرستان الیگودرز است. ‌

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «‌روکش آسفالت ۱۱۵ کیلومتر از راه‌های سراسر استان به بهره‌برداری می‌رسد» گفت: همچنین ۱۱ دستگاه پل در شهرستان پلدختر احداث، تعمیر و بازسازی شده است که شامل کیان آباد، شهید ولی اله آزادی (کلات زیودار) گل گل علیا و سفلی، چولهول ۱ و۲ و ۳،‌ دهلیج،‌ ابنیه فنی طولکش و چم گردله ۱ و ۲ است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: پروژه‌های احداث، تعمیر و بازسازی ۶ دستگاه پل در شهرستان چگنی شامل سبزوار،‌ژیری ژبان،‌ چم دیوان،‌ کلم‌بود، زمزم، تشکن نیز در جریان سفر امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن‌نیا همچنین بیان داشت: در شهرستان الشتر نیز پروژه‌های احداث، تعمیر و بازسازی ۷ دستگاه پل و آبنما،‌ شامل چشمه طلا،‌بیژن‌وند،‌کاکارضا قدیم،‌ کاظم‌آباد،‌ نیاز آباد،‌ آبنمای مومن‌آباد و قلایی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر بهره‌برداری از سه دستگاه پل در شهرستان دلفان،‌ سه دستگاه پل در شهرستان خرم آباد،‌ یک پل در بروجرد،‌یک پل در درود،‌ یک پل در کوهدشت در جریان سفر امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه به بهره‌برداری از روشنایی تنگ شبیخون به طول ۳.۵ کیلومتر در شهرستان الشتر و پروژه اصلاح و تعمیر آب بردگی جاده منتهی به پل بابا یزید اشاره کرد.