شناسهٔ خبر: 78300 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیر اجرایی واگذاری عرصه مسکن مهر پردیس:

تبدیل ۱۳ هزار واحد ۹۹ ساله به خودمالک در پردیس/ برنامه‌ریزی فروش عرصه ۱۵ هزار واحد مسکن مهر پردیس در سال آینده

افتتاح بيش از پنج هزار واحد مسكن مهر شهر جديد پرديس با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیر اجرایی واگذاری عرصه مسکن مهر شهر جدید پردیس، با اشاره به خریداری عرصه ۱۳ هزار واحد مسکونی توسط مالکان واحدهای مسکن مهر در این شهر جدید، گفت: با خرید عرصه وضعیت این واحدها به خودمالک تغییر کرد.

حسن حضرتی، مدیر اجرایی واگذاری عرصه مسکن مهر شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این‌که تاکنون مالکان ۱۳ هزار و ۱۷ واحد در این شهر جدید، عرصه واحد خود را خریداری کرده‌اند، گفت: مبلغ ریالی حاصل از فروش عرصه در این مدت، بالغ‌بر ۴۱۲ میلیارد تومان است.

او، بیشترین فروش عرصه را به‌ترتیب مربوط به فازهای ۸، ۱۱، ۵ و ۹ قدیم خواند و افزود: کم‌ترین فروش عرصه نیز در فاز سه پردیس ثبت شده است و علت آن، ادعاها و وعده‌های کذب افرادی نظیر برخی مدیران بلوک‌های مسکونی است که با شانتاژهای خود، سعی در منصرف‌کردن مالکان از خرید عرصه دارند.

حضرتی، با بیان این‌که، سند عرصه به‌نام کسی ثبت می‌شود که سند پنج برگی اعیان به نام او باشد، عنوان کرد: افرادی که واحد را به‌صورت وکالتی خریداری کرده‌‌اند برای خرید عرصه واحد خود حتما باید نقل و انتقال سند را انجام دهند و سند اعیان به نام آن‌ها شود.

او گفت: در صورتی که قرارداد اعیان مربوط به واحد آماده باشد، قرارداد پنج برگی عرصه را ظرف مدت یک‌ماه صادر می‌کنیم. اما در غیر این‌صورت هر زمان که قرارداد اعیان را آماده کنند سند عرصه را به مالک تحویل می‌دهیم.

مدیر اجرایی واگذاری عرصه مسکن مهر شهر جدید پردیس از برنامه‌ریزی برای فروش عرصه ۱۵ هزار واحد مسکونی در سال آینده در پردیس خبر داد و با اشاره به این‌که ۸۲ هزار واحد ۹۹ ساله مسکن مهر در شهر جدید پردیس، بارگذاری شده است، افزود: ۱۰ هزار واحد از مجموع واحدهای مسکن مهر پردیس از ابتدا به‌صورت خودمالک ساخته شده است که بیشتر این واحدها در فاز سه پردیس قرار دارند. همچنین ۷۰ هزار واحد اجاره ۹۹ساله در این شهر جدید قرار دارد که تاکنون ۱۳ هزار واحد از این تعداد با خرید عرصه به واحدهای خودمالک تبدیل شده‌اند.

حضرتی با اشاره به برنامه‌ریزی فروش عرصه ۱۵ هزار واحد مسکن مهر پردیس در سال آینده، به تشریح جزییات طرح ویژه فروش عرصه مسکن مهر در دهه فجر امسال نیز پرداخت و عنوان کرد: مطابق دستورالعمل شرکت عمران، هر کسی که عرصه واحد خود را به‌صورت نقدی خریداری کند،۳۰ درصد تخفیف شامل حال او می‌شود که در حداقلی‌ترین حالت میزان این تخفیف در حدود ۱۰ میلیون تومان است. طبق مصوبه‌ جدیدی که به تایید وزیر راه و شهرسازی رسیده است، مالکان می‌توانند با پرداخت ۲۰ درصد مجموع قیمت عرصه و تسویه مابقی مبلغ تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ مشمول تخفیف ۳۰ درصدی شوند.