شناسهٔ خبر: 78302 - سرویس مسکن و شهرسازی

در نشست مشترک کارگروه اجرای طرح کاداستر مطرح شد

۲۴۷ هزار پلاک ثبتی به مساحت ۳۴.۶ هزار هکتار تک‌برگی شد/آماده‌سازی و جانمایی ۱۶۵ هزار رکود اراضی سازمان ملی در بانک کاداستر

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در دهمین نشست مشترک نظارتی و اجرایی طرح کاداستر و رفع تداخلات در آن با اشاره به نقش پر اهمیت سازمان ملی زمین و مسکن در ساماندهی اراضی دولتی گفت: تاکنون ۲۷۴ هزار و ۴۹۸ پلاک ثبتی به مساحت ۳۴ هزار و ۶۹۵ هکتار توسط سازمان ملی زمین ومسکن تک‌برگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در دهمین نشست مشترک نظارتی و اجرایی طرح کاداستر و رفع تداخلات در آن با اشاره به نقش پر اهمیت سازمان ملی زمین و مسکن در ساماندهی اراضی دولتی گفت: سازمان ملی زمین و مسکن تاکنون اقدام به تک‌برگی کردن ۲۷۴ هزار و ۴۹۸ پلاک ثبتی به مساحت ۳۴ هزار و ۶۹۵ هکتار کرده است.

علی نبیان همچنین با اشاره به ایجاد سامانه جامع املاک و مستغلات توسط این سازمان اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۶۵ هزار رکورد از اراضی تحت اختیار سازمان ملی زمین و مسکن به منظور جانمایی در بانک کاداستر آماده سازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست مشترک نظارتی و اجرایی طرح کاداستر و رفع تداخلات با بیان اینکه چنین نشست هایی که با حضور نمایندگان سازمان ها و نهادهای مختلف ذیربط در بحث زمین هستند شاه کلید حل مشکلات حوزه زمین های دولتی و ملی است خاطر نشان کرد: با تشکیل چنین نشست های تخصصی می توانیم امید وار باشیم زمین خواری و تداخلات آمار سازمان های متفاوت ریشه کن شود.

این نشست با حضور بازرس قضایی سازمان بازرسی کل کشور و نمایندگانی از سازمان های برنامه و بودجه، ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت اطلاعات، سازمان امور اراضی، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان نقشه برداری کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت مدیریت منابع آب ایران و معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی به عنوان اعضای کارگروه اجرای طرح کاداستر برگزار شد.

در این جلسه گزارشی در خصوص اهداف جلسات مشترک نظارتی و اجرایی، گزارشی از آسیبها و مشکلات اجرای طرح کاداستر، گزارش عملکرد اعضای کارگروه و پیگیری مصوبات جلسه قبل ارائه شد.

مهدی ابراهیمی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در اجرای طرح کاداستر به بررسی بخشی از مسائل و مشکلات موجود در جانمایی اراضی دولتی روی نقشه های GIS اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، نشست کارگروه مشترک نظارتی و اجرایی طرح کاداستر و رفع تداخلات موجود در آن هر بار به میزبانی یکی از اعضا و با ریاست بازرس قضایی سازمان بازرسی کل کشور برگزار می گردد.