شناسهٔ خبر: 78331 - سرویس جاده‌ای

یک مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خبر داد

راهداران در حال تلاش برای رهایی خودروهای گرفتار در آزادراه و جاده قدیم قزوین-رشت/ سامانه بارشی از دیروز به سمت سه استان دیگر حرکت کرد

عملیات راهداری زمستانی در جاده هراز مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «روز گذشته ارتفاع برف در برخی نقاط آزادراه و جاده قدیم قزوین-رشت به ۱ متر و ۲۰ سانتیمتر رسید» گفت: هم‌اکنون تلاش راهداران برای تخلیه این محورها از خودروهای گرفتار ادامه دارد.

محمد رودباری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌های سراسر کشور با توجه به تغییرات جوی و شرایط آب و هوایی اظهار داشت: در روز گذشته سامانه بارشی از سمت استان‌های گیلان و مازندران به سمت استان‌های گلستان، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری حرکت کرده است و در حال حاضر شاهد بارش برف در استان خراسان شمالی و بارش باران در برخی از  محورهای استان سیستان و بلوچستان هستیم.

وی افزود: در محورهای کوهستانی استان‌های شمال غرب و شمال کشور همچون استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان، قزوین شاهد کولاک زمینی هستیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر محورهای شریانی آزادراه قزوین-رشت، جاده قدیم قزوین-رشت، سراوان-فومن و رودبار-زهکلوت-ایرانشهر، همچنین محورهای غیر شریانی جاسک-بشاگرد و رودبار-کهنوج به خاطر طغیان رودخانه،‌ محورهای دندی-تکاب، ایرانخواه-تکاب،‌ اندیکا-شهرکرد و چلگرد به مسجدسلیمان به دلیل عدم دید و کولاک مسدود است.

رودباری با اشاره به اقدامات و عملیات راهداری زمستانی انجام گرفته طی ۲۴ ساعت گذشته بیان داشت: طی شبانه روز گذشته در استان‌های مذکور بالغ بر ۴۷۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری و ۵۸۰۰ نیروی انسانی با آماده بارش در راهدارخانه‌ها اقدام به عملیات راهداری زمستانی کردند.

وی یادآور شد: بر اثر بارش شدید برف و کولاک روز گذشته در آزادراه و جاده قدیم قزوین-رشت. ارتفاع برف در برخی نقاط به حدود ۱ متر و ۲۰ سانتیمتر ‌رسید که موجب توقف و گرفتار شدن خودروهای فاقد زنجیر چرخ شد. به همین منظور از استان‌های همجوار مانند قزوین-زنجان و تهران و البرز،‌مرکزی، قم و همدان ماشین‌آلات و امکانات کمکی اعزام شدند و در حال حاضر خودروهای گرفتار در برف در حال تخلیه شدن از سطح محورهای مذکور هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌شود برای سفر و عبور از جاده‌های کوهستانی حتما زنجیر چرخ، سوخت کافی و البسه گرم با خود به همراه داشته باشند و قبل از سفر با استفاده از سامانه جامع ۱۴۱ از وضعیت لحظه به لحظه جاده‌ها برای سفر خود مطلع شوند.