شناسهٔ خبر: 78335 - سرویس هوایی

مدیر كل فرودگاه های استان اردبيل خبر داد

تاخیر دو پرواز به مقصد اردبیل به دلیل بارش برف/ کولاک، مانع انجام عملیات برف‌روبی شده است

فرودگاه اردبيل مدیرکل فرودگاهای استان اردبیل گفت: پرواز ساعت ۰۹:۲۰ ایران ایر و پرواز ساعت ۱۱:۲۰ شرکت آسمان از تهران به مقصد اردبیل با تاخیر انجام می شود.

سيد فخرالدين هاشمي مدیرکل فرودگاه های اردبیل در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تاخیر دو پرواز ایران ایر و آسمان در مسیر تهران - اردبیل خبر داد و گفت: از روز گذشته بارش برف در اردبیل شروع شد اما علی رغم بارش شدید برف تمام پروازها انجام گرفت.

او ادامه داد: از صبح امروز نیز در استان اردبیل، بارش کولاک را داریم و قسمت هایی از باند به وسیله برف اشغال شده است. منتظریم باد کمی فروش کند تا بتوانیم نسبت به برف روبی باند اقدام کنیم، به همین دلیل پرواز ساعت ۰۹:۲۰ ایران ایر و پرواز ساعت ۱۱:۲۰ شرکت آسمان از تهران به مقصد اردبیل تاخیر دارند.

هاشمی درباره تجهیزات برف روبی فرودگاه اردبیل نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: ۴ دستگاه خودرو با تیغه های ۶ متری، دو خودرو باتیغه های ۳ متری، یک دستگاه تراکتور، یک دستگاه لودر، یک دستگاه مایع پاش و یک دستگاه برف خور از جمله تجهیزات برف روب فرودگاه اردبیل محسوب می شوند که با استفاده از این تجهیزات کار برف روبی باند انجام می شود.