شناسهٔ خبر: 78380 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری استان گیلان خبر داد

بازگشایی ۷۰ درصد محورهای روستایی گیلان/ مشارکت ۹ استان در بازگشایی محورها/ همه راه‌های روستایی، ظرف دو روز آینده باز می‌شود

نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از بازگشایی راه دسترسی ۷۰ درصد از روستاهای استان خبر داد.

محمدرضا نازک‌کار، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بارش حدود یک تا یک متر و ۱۰ سانتی‌متر برف در مناطق جلگه‌ای استان گیلان گفت: به دنبال بارش سنگین برف بلافاصله از همان ساعات اولیه اکیپ‌های راهداری استان وارد کار شدند و ظرف ۲۴ ساعت اولیه کلیه راه‌های شریانی و اصلی را بازگشایی کردند.

او افزود: بازگشایی راه‌های روستایی استان نیز از روز گذشته چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه آغاز شده است و تاکنون حدود ۷۰ درصد راه‌های روستایی استان بازگشایی شده است و امیدواریم ظرف دو روز آینده باقی مانده محورهای مسدود روستایی را نیز بازگشایی کنیم تا جریان عبور و مرور به حالت عادی بازگردد.

نازک‌کار، بیشترین محورهای مسدود روستایی گیلان را در مناطق شرق و جنوب این استان برشمرد و عنوان کرد: شهرستان‌های رودسر، لنگرود، لاهیجان و سیاهکل، بیشترین محورهای مسدود روستایی را دارند.

او گفت: بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی، اکیپ‌های راهداری به همراه ماشین‌آلات سنگین از استان‌های گلستان، مازندران، البرز، تهران، قزوین، زنجان، قم، همدان و استان مرکزی در استان حضور یافتند و در بازگشایی محورهای مسدود به ما کمک می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۷۳ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین از ادارات‌کل راهداری سایر استان‌ها و ۳۳ دستگاه ماشین‌آلات پیمانکاران بخش خصوصی در کنار ۳۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، مشغول فعالیت برای بازگشایی محورهای روستایی هستند.