شناسهٔ خبر: 78381 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری استان اردبیل:

انجام عملیات برف‌روبی در ۲۰۰۰۰ کیلومتر از محورهای استان/ بازگشایی ۱۱۶۳ محور روستایی/ راه دسترسی ۱۷۸ روستا تا فردا باز می‌شود/ اسالم-خلخال، تنها محور اصلی مسدود

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل از بازگشایی راه روستایی هزار و ۱۶۳ روستا در این استان، خبر داد و گفت: راه دسترسی ۱۷۸ روستای باقی‌مانده نیز در صورت مساعد بودن شرایط جوی، تا فردا بازگشایی خواهد شد.

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بارش سنگین برف در تمام شهرستان‌های استان اردبیل و کولاک شدید در تعدادی از محورهای مواصلاتی این استان، گفت: در ۷۲ ساعت گذشته عملیات برف‌روبی را در بیش از ۲۰ هزار کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان انجام دادیم.

او، با اشاره به این‌که در حال حاضر محورهای بیش از هزار و ۱۶۳ روستا بازگشایی شده است افزود: راه دسترسی ۱۷۸ روستا در شهرستان‌های خلخال، اردبیل و گرمی، مسدود است که همکاران راهدار در حال بازگشایی این محورها هستند و پیش‌بینی می‌کنیم در صورتی‌که کولاک، مانع فعالیت ما نشود این محورها را نیز تا فردا بازگشایی خواهیم کرد.

رحمتی، با تأکید بر این‌که تمام راه‌های اصلی و فرعی در استان باز و تردد در آن‌ها در حال انجام است، عنوان کرد: تنها محور مسدود در استان، محور خلخال به اسالم و بالعکس است و بازگشایی این محور را نیز، یک‌روزه انجام خواهیم داد.

او، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۳۵ نیروی انسانی در قالب ۱۱۰ اکیپ با استفاده از ۲۸۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در محورهای استان، مشغول به فعالیت و عملیات زمستانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل، با اشاره به این‌که در برخی نقاط شهرستان خلخال، تاکنون بیش از ۱/۵ و در گردنه‌ها تا دو متر برف باریده است، گفت: با همکاری بخش خصوصی و سایر نهادها و استفاده از ۱۰۶ دستگاه ماشین‌آلات استیجاری این بخش‌ها در حال انجام ماموریت‌های خود هستیم. ضمن این‌که ناوگان راهداری استان بیش از ۳۰ سال سن دارد و ضرورت دارد با توجه به شرایط ویژه آب‌وهوایی استان اردبیل در فصل سرد سال و بارش بالای برف، مسئولان نسبت به تجهیز و تامین اعتبار برای خرید ماشین‌آلات جدید اقدام کنند.