شناسهٔ خبر: 78405 - سرویس هوایی

مديركل فرودگاه‌های خراسان جنوبی خبرداد

پیشرفت ۲۵ درصدی ساخت ترمینال فرودگاه بیرجند/ پیشرفت ۶۰درصدی بهسازی ابنیه فرودگاه/ انجام ۲۸ پرواز در هفته به تهران و مشهد

فرودگاه بیرجند مديركل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از پیشرفت ۲۵ درصدی کار ساخت ترمینال جدید این فرودگاه خبر داد و گفت: پیشرفت اعتباری پروژه نیز در حدود ۲۵ تا ۳۰ است و کار با سرعت خوبی پیش می‌رود.

هادی سلامی، مديركل فرودگاه هاي استان خراسان جنوبي در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این احداث ترمینال جدید فرودگاه بیرجند، پیشرفت ۲۵ درصدی داشته است، تصریح کرد: کلنگ ساخت ترمینال جدید فرودگاه بیرجند در اردیبهشت سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی به زمین زده شد و تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سلامی ادامه داد: از ۱۹ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه شده و سرعت انجام پروژه خوب است. همچنین نظارت خوبی از سوی اداره کل فرودگاه خراسان جنوبی و نیز از سوی اداره کل عمران و توسعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی انجام می شود و پروژه طبق برنامه زمان بندی شده به نتیجه خواهد رسید.

سلامی ادامه داد: مدت زمان تعیین شده برای احداث ترمینال فرودگاه بیرجند ۱۸ ماه است و بر این اساس کار ساخت ترمینال باید در آبان ۹۹ اتمام و به بهره‌برداری برسد. خوشبختانه از برنامه عقب نیستیم و کار طبق زمان بندی پیش می‌رود.

مديركل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی درباره بهسازی ترمینال قدیم فرودگاه بیرجند نیز گفت: در این خصوص منتظریم ابتدا کار ساخت ترمینال جدید تمام شود و بعد کار بهسازی ترمینال قدیم را آغاز کنیم. نمی توان فرودگاه را تعطیل کرد زیرا این کار مستلزم برداشتن دیوارها، ایجاد تغییراتی در پارتیشن ها و تخریب برخی قسمت‌هاست. بنابراین تا قبل از بهره‌برداری از ترمینال جدید نمی‌توان خیلی روی این موضوع کار کرد.

او افزود: اکنون بهسازی‌های کوچک‌تر که وقفه‌ای در امور پروازی ایجاد نمی کند در حال انجام است و به دنبال این هستیم تا پروژه های بزرگ‌تر را به بعد از اتمام کار ترمینال جدید موکول کنیم.

سلامی در ادامه افزود: برای بهسازی ابنیه فرودگاه نیز اعتبار ۸ میلیاردی در نظر گرفته شده که ۶۰ درصد آن هزینه شده است و ۶۰ درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته است که شامل محوطه‌ها، پارکینگ ها، ایرساید، لندساید و نیز ابنیه اداری داخل فرودگاه می‌شود که در حال انجام است.

وی درباره تعداد پروازهای فرودگاه بیرجند نیز اطلاعاتی ارایه کرد و گفت: هر هفته ۲۸ پرواز در فرودگاه بیرجند به دو مقصد تهران و مشهد انجام می‌شود. پروازهای این فرودگاه را چهار شرکت ماهان، ایران ایر، آتا و ایرتور انجام می‌دهند.

مديركل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی در پاسخ به این که برنامه‌ای جهت راه‌اندازی پروازهای جدید در این فرودگاه وجود دارد یا خیر، عنوان کرد: با توجه به پراکندگی جمعیت و نبود متقاضی برای سفر به شهرهای دیگر فعلا این موضوع در دستور کار قرار ندارد. البته این را هم باید در نظر داشت که تعداد ناوگان حمل و نقل کوچک در کشور اندک است و هواپیماهای بزرگ نیز برای سفر به مقاصد مورد نظر ما چندان اقتصادی نیست.

او اضافه کرد: البته اگر شرایط تغییر کرده و شرکت های هواپیمایی کمک کنند، مقاصد دیگر را نیز به پروازهای فرودگاه اضافه خواهیم کرد. مطالعاتی برای ایجاد پرواز به زاهدان، کیش، قشم، بندرعباس و استان‌های همجوار و حتی افغانستان انجام داده‌ایم و چنانچه شرکت‌های هواپیمایی به این موضوع ورود پیدا کنند، می‌توانیم کار را شروع کنیم.