شناسهٔ خبر: 78420 - سرویس وزارتی

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده مطرح کرد

بانک اطلاعاتی بانوان وزارت راه و شهرسازی تهیه شد/ ارایه مشاوره در تهیه و تدوین سند عدالت جنسیتی در سکونتگاه‌های کشور

مهری صفری مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده، ضمن گرامیداشت مقام زن و تولد فاطمه (س)، اهم اقدامات و فعالیت‌های دفتر امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی را برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهری صفری مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده در مراسم گرامیداشت مقام زن که امروز ۲۶ بهمن در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن پاسداشت مقام زن و تولد فاطمه (س)، گفت: از نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی و حمایتی که این مقام نسبت به بانوان دارند تشکر می‌کنم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده در ادامه بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات امور بانوان در یکساله اخیر را برشمرد و افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت مقام زن در سال گذشته و امسال، بازدید از مناطق سیل‌زده لرستان در سالجاری، تهیه و تدوین برنامه های دو ساله دفتر امور بانوان و خانواده و ارایه آن به وزیر راه و شهرسازی و ابلاغ توسط آن مقام، تشکیل کمیته ورزشی بانوان وزارت راه و شهرسازی بخشی از اقدامات دفتر امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی در یکساله اخیر است.

صفری از دیگر اقدامات دفتر امور بانوان را، برگزاری جلسات مرتب ماهانه با مشاوران و شرکت‌ها و سازمان‌ها و رفع مشکلات و مسایل آنها، عنوان کرد. از دیگر مواردی که در یکساله اخیر توسط دفتر امور بانوان پیگیری شده است تلاش برای برقراری عدالت جنسیتی در حوزه‌های فعالیت وزارت راه و شهرسازی بوده است. در همین راستا، سندی توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حال تهیه و تدوین است که این سند برای تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری خواهد آمد و چنانچه مورد تصویب قرار بگیرد، ابلاغ شده و سندی برای ادامه فعالیت خواهد بود.

وی، برگزاری کارگاه‌های مختلف با سمن‌ها و فعالان زن، برگزاری پایگاه‌های تابستانی برای اوقات فراغت فرزندان خانواده بزرگ راه و شهرسازی، برگزاری بزرگداشت روز دختر، تهیه بانک اطلاعاتی از بانوان شاغل در وزارت راه و شهرسازی، شناسایی بانوان توانمند برای ارتقا در پست‌های مدیریتی، شناسایی زنان سرپرست خانوار برای ارایه تسهیلات را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های یکسال اخیر عنوان کرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده همچنین آسیب شناسی نقاط ضعف کارکنان زن، برپایی نمایشگاه تبیین نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس و برگزاری نشست تخصصی مشاوران بانوان وزارت راه و شهرسازی را در مشهد از دیگر فعالیت‌های یکساله آن دفتر دانست.

وی همچنین بار دیگر تلاش های بانوان را در وزارتخانه راه و شهرسازی به ویژه در پست‌های مدیریتی ارج نهاد و بر بهره گیری بیشتر از بانوان توانمند در پست‌های مدیریتی تاکید کرد.