شناسهٔ خبر: 7845 - سرویس ریلی

مديركل امور بين‌الملل شرکت راه آهن:

۷۴ مسافر اروپایی با قطار وارد تهران شدند

قطار عقاب طلایی- مجارستانی مديركل امور بين‌الملل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از ورود دومین قطار گردشگری اروپایی به تهران خبر داد.

عباس نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: دومین قطار گردشگری با ۷۴ مسافر اروپایی که هفته پیش از مرز رازی به ایران وارد شده بود، پس از گذر از شهرهای زنجان، یزد، اصفهان و شیراز امروز یکشنبه ۱۰ خرداد به تهران رسید. مسافران این قطار از کشورهای آلمان، اتریش، سوئیس، آمریکا و اسکاندیناوی بودند که این قطار با هماهنگی یک شرکت آلمانی – تُرکیه‌ای به ایران سفر کرده و جزو قطارهای لوکس ترکیه به حساب می‌آید.

مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: این اقدام در جهت تسهیل تبادلات فرهنگی کشورها بسیار مناسب و بجا است و ما باید فرهنگ غنی خودمان را به عرصه نمایش گردشگران خارجی بگذاریم و از این رو چنین اقدام‌هایی مناسب ارزیابی می‌شود.

گفتنی است مبدا سفر این مسافران شهر استانبول بوده است و یک هفته در ترکیه و یک هفته از سفرشان را در ایران سپری کردند و این گردشگران برای بازدید به کاخ گلستان و موزه جواهرات می‌روند و پس از آن امشب از راه هوایی تهران را ترک می‌کنند.

این قطار پس از آنکه مسافرانش را در ایستگاه راه آهن تهران پیاده کرد، خالی و بدون مسافر راهی ترکیه می‌شود./