شناسهٔ خبر: 78458 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خواستار شد

تامین مالی ۸ پروژه بزرگ استان/ افتتاح هفته دولت سال۹۹ در صورت تامین اعتبار

رضا نگهبان در صورت تامین اعتبار ۸ پروژه معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در هفته دولت سال ۹۹ افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران، رضا نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام خبر بالا گفت: پروژه بهسازی راه اصلی سمنان – فیروزکوه به طول ۱۱ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰درصد یکی از مهمترین پروژه هایی است که در صورت تامین اعتبار تا هفته دولت سال۹۹ افتتاح خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه را ۲۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

نگهبان ادامه داد: بهسازی محور قدیم قم – تهران نیز اعتباری ۵۰۰ میلیارد ریالی نیاز دارد، این پروژه ۳۰ کیلومتر طول دارد که اکنون بیش از ۸۰ درصد آن از پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی احداث پل کلوگان در شهرستان شمیرانات گفت: احداث پل کلوگان به طول ۷۰ متر در صورت تامین اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی نیز تا هفته دولت  سال آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به احداث باند دوم در محور کیلان – ساران واقع در شهرستان دماوند به طول ۵/۳ کیلومتر افزود: اتمام پروژه احداث محور کمربندی غربی دماوند به طول ۳۶/۶ کیلومتر نیز اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد. این پروژه اکنون ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نگهبان توان اجرایی بسیار خوب پیمانکاران حوزه معاونت مهندسی و ساخت را پیشبرنده پروژه های توسعه ای استان و پاییتخت عنوان کرد و خواستار تامین اعتبار لازم برای این پروژه های حیاتی شد.