شناسهٔ خبر: 78497 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان:

سقف تسهیلات ساخت و سازهای بافت های فرسوده شهری افزایش یافت

محبوبی گلستان مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از افزایش سقف تسهیلات مشارکت مدنی (دوران ساخت ) در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری از محل قراداد عاملیت فی مابین شرکت باز آفرینی شهری ایران و بانک مسکن برای اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان : حسین محبوبی، مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت : این افزایش وام بر اثر تعاملات صورت گرفته فی مابین شرکت باز آفرینی شهری ایران و بانک مسکن است که در مرکز استان‌ها (به  غیر از تهران و کلان شهرها) و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا سقف هر واحد ۱۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها استان تا سقف ۱۳۰ میلیون تومان برای هر واحد است.

وی افزود: در این نوع تسهیلات ترکیبی نرخ سود دوران مشارکت مدنی از محل قرار داد عاملیت ۹% درصد از محل تسهیلات بدون سپرده ۱۸% درصد و از محل اوارق گواهی حق تقدم ۱۶% درصد پیش بینی شده است .

این مقام مسئول ادامه داد: محدودیتی برای درخواست کنندگان پیش بینی نشده و به جهت تسریع و تسهیل ترتیبی اتخاذ شده تا مشارکت کننده (سازنده )  نیز بتواند با اخذ وکالت نامه و انجام سایر تشریفات قانونی مربوطه به جای مالک یا مالکین از این تسهیلات بهرمند شود. در ضمن در شرایط جدید بررسی شرایط اعتباری مالک یا مالکین نیز حذف شده است .

محبوبی تصریع کرد: علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به ساختمان شماره ۲ اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان واقع درگرگان، خ ملاقاتی .حوزه معاونت مسکن  و ساختمان و در شهرستان های استان به ادارات راه و شهرسازی مراجعه و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند.