شناسهٔ خبر: 78507 - سرویس وزارتی

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

راه اندازی سامانه جامع املاک و اسکان

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل و آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن میانه - اردبیل وزیر راه و شهرسازی در همایش طرح اقدام ملی مسکن سامانه جامع املاک و اسکان را رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۹ بهمن در همایش طرح اقدام ملی مسکن در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، وزیر راه و شهرسازی سامانه جامع املاک و اسکان را رونمایی کرد.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اعلام کرد: مسیری که قبلا وزارت راه و شهرسازی برای راه اندازی سامانه طی کرده بود، مسیر صحیحی نبود و به سرانجام نرسید. در عین حال از آنجایی که راه اندازی سامانه جامع املاک و اسکان جزو وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی بود، این کار در دوره جدید به سرانجام رسیده است و امروز از این سامانه رونمایی شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: هدف از راه اندازی سامانه املاک و اسکان، مهار سوداگری است و در نظر است تا سرمایه در گردش برای تولید و عرضه مسکن لطمه نبیند و در عین حال سوداگری و ثروت اندوزی که تاکنون موجب تلاطم بازار بود، مدیریت شود.

وی اظهار امیداری کرد تا تمامی دستگاه هایی که در این سامانه مسئولیت دارند، اطلاعات خود را در اختیار سامانه قرار داده تا سازمان امور مالیاتی بتواند از آن استفاده کند و تکالیف قانونی خود را به سرانجام برساند.

گفتنی است سامانه شامل ۲ بخش است که هم مسئولان و دستگاه ها می توانند اطلاعات خود را وارد کنند و این اطلاعات با پالایش در سایت قرار می گیرد و هم مردم با نام کاربری می توانند از خدمات این سامانه بهره مند شوند.