شناسهٔ خبر: 78544 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد

پذیرش ۲ هزار و ۱۵۵ نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان قم / از اول اسفند به اعتراضات رسیدگی می‌شود

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن گفت: از تعداد ۴ هزار متقاضی، ۲ هزار و ۱۵۵ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در شهر قم پذیرفته‌ شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن صبوری با اشاره به گستره حوزه فعالیتی راه و شهرسازی اظهار داشت: تقریباً فعالیت‌های دو الی سه وزارت خانه در حوزه کاری ما بوده و در هر دوره‌ای به دلیل مقتضیات و شرایط، یک حوزه برجسته و موردتوجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن گفت: ظرف یک سال گذشته، با اتمام پروژه مسکن مهر و شروع طرح اقدام ملی، موضوع مسکن جزو اولین موضوعاتی است که با آن برخورد داشته و در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: سهمیه استان قم در این طرح، ۴۴۰۰ نفر بوده که تأمین زمین آن انجام‌ شده و اقدامات اجرایی آن در حال انجام است.

صبوری ابراز کرد: در همان ساعات اولیه این سهمیه‌ها پر شد و نشان داد که اگر بیش از این هم سهمیه برای شهر و استان قم در نظر گرفته شود این کشش و تقاضا وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به شناسایی و معرفی اراضی طرح اقدام ملی مسکن در استان گفت: تقریباً دو تا از پروژه‌ها به مرحله اجرای فونداسیون رسیده و باید بعد از این، عملیات اجرایی پروژه را پیگیری کنیم؛ و گزارش پیشرفت کار را ارائه دهیم.

وی پیرامون نگرانی‌های ثبت‌نام کنندگان در این طرح اظهار داشت: مقرر شده است از اول اسفندماه به اعتراضات رسیدگی شود، بر اساس اطلاع ‌رسانی‌های صورت گرفته در سامانه و دستورالعمل ابلاغی، به مردم اعلام می‌کنیم که نگران نباشند.

صبوری ادامه داد: به دلیل انجام نشدن مرحله پالایش اطلاعات در داخل استان، خیلی نمی‌توان وارد این بحث شد، اطلاعات اولیه فرم «ج» از طریق اطلاعاتی که در سازمان ملی زمین و مسکن بوده گرفته‌شده و تعداد نفرات به استان ابلاغ ‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص چگونگی دریافت تسهیلات نیز گفت: از زمانی که عقد قرارداد و پیش‌نویس قرارداد تنظیم می‌شود پرداخت‌ها انجام و پرداخت تسهیلات قطعی می‌شود، اما به دلیل قطعی و پالایش نهایی نشدن نفرات امکان گرفتن تسهیلات وجود ندارد.

وی تأکید کرد: سازنده طرح اقدام ملی بنیاد مسکن بوده و از سه ماه قبل اقدامات اجرایی را آغاز و دو الی سه سایت نیز کار طراحی معماری آن را شروع کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم که نگران نباشند، زیرا ممکن است کسانی که در مرحله اول رد شده‌اند در مرحله بعد تأیید شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس تکالیف باید ۱۳ هزار مسکن در طرح جامع اقدام ملی برای همشهریان استان قم تأمین کنیم، افزود: اگر طرح جامع مسکن به ‌روزرسانی شود ممکن است تعداد ۱۳ هزار مسکن عدد بیشتری باشد.