شناسهٔ خبر: 78615 - سرویس وزارتی

با حضور وزیر راه و شهرسازی:

آغاز عملیات اجرایی پل ارتباطی ملاثانی-عنافچه/ ساخت پروژه ظرف ۳۶ ماه/ امکان تردد ایمن ساکنان ۳۰ روستا فراهم می شود

محمد اسلامی عملیات اجرایی پل ارتباطی ملاثانی-عنافچه با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملیات اجرایی پل ملاثانی به دهستان عنافچه، روز یکشنبه، چهارم اسفندماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان این استان، آغاز شد.

این پل، به‌طول ۴۲۶ متر و عرض ۹/۵ متر با سازه تیر فلزی صندوقه‌ای و دال بتنی، ساخته خواهد شد و حجم کل بتن‌ریزی آن، بالغ‌بر هفت هزار و ۹۷۳ مترمکعب خواهد بود؛  پیمانکار پروژه،  متعهد شده است که پل را ظرف ۳۶ ماه تکمیل و آماده افتتاح کند. با احداث این پل راه دسترسی و تردد ایمن ۳۰ روستا و حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت این منطقه فراهم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی، این پروژه را یکی از نیازهای مبرم مردم منطقه خواند و گفت: در سیل اخیر استان نیز مردم به سختی در این منطقه تردد می‌کردند. خوشبختانه طراحی این پل با حمایت ویژه استاندار، انجام و پس از برگزاری مناقصه، پیمانکار پروژه که یکی از پیمانکاران متعهد پل‌ساز در کشور است برای انجام پروژه، انتخاب شده و قول داده است در ساخت پل یک رکورد به ثبت برساند.

او، ضمن ابراز امیدواری برای پیشرفت کار مطابق زمانبندی برنامه‌ریزی‌شده، افزود: امیدواریم با بهره‌برداری هرچه سریع‌تر این پل ارتباطی، مردم منطقه ملاثانی و دهستان عنافچه از ترددی آسان و ایمن بهرمند شوند.