شناسهٔ خبر: 78650 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان خبر داد

آغاز عملیات جابجایی دیوار حفاظتی شرق و شمال شرق فرودگاه/ بهسازی فرودگاه‌های بین‌المللی زاهدان، ایرانشهر، زابل و سراوان/برقراری هر هفته ۱۰۶ پرواز در فرودگاه زاهدان

فرودگاه زاهدان- هواپیما مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: فرودگاه بین المللی زاهدان با جابجایی دیوار حفاظتی شرق و شمال شرق فرودگاه و عملیاتی شدن باند جدید، دو باند استاندارد خواهد داشت.

علی جزینی زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی درباره طرح های توسعه ای فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان توضیحاتی ارایه کرد و گفت: اکنون پروژه های مختلفی در دست احداث است که از جمله می توان به احداث ساختمان پلیس فرودگاه زابل، احداث ساختمان سپاه حفاظت فرودگاه ایرانشهر و جابجایی دیوار ضلع جنوب شرقی فرودگاه زاهدان جهت نصب چراغ‌های تقرب باند ۳۵ راست و نیز عملیاتی کردن باند جدید فرودگاه بین المللی زاهدان، اشاره کرد.

جزینی زاده با بیان این که علاوه بر این کار مطالعات احداث ساختمان تکنیکال بلاک برج مراقبت و ترمینال فرودگاه بین المللی زاهدان در حال انجام است، ادامه داد: اجرای بهسازی فرودگاه‌های بین المللی زاهدان، ایرانشهر، زابل، سراوان و سایت ارتباطی بیرک سراوان، احداث ساختمان اداری فرودگاه سراوان از دیگر پروژه‌های در دست اقدام است.

پروژه‌های در دست پیگیری

مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان با اشاره به این که برخی پروژه ها نیز در مرحله پیگیری و انجام مطالعات قراردارد، تصریح کرد: مطالعات مربوط به بهسازی باند قدیم فرودگاه زاهدان، احداث ساختمان اداری و برج مراقبت پرواز فرودگاه ایرانشهر، احداث جاده حفاظتی فرودگاه زابل،اجرای دیوار حفاظتی فرودگاه خاش، بهسازی سطوح پروازی فرودگاه خاش،احداث جاده حفاظتی فرودگاه ایرانشهر از دیگر پروژه‌هایی است که مطالعات آن در حال انجام است.

او با بین این که سیستان و بلوچستان دارای ۵ فرودگاه  است، اظهار کرد: فرودگاه بین المللی زاهدان،فرودگاه زابل، فرودگاه ایرانشهر، فرودگاه سراوان و فرودگاه خاش ،فرودگاه های عملیاتی این استان هستند.

مسیرهای پروازی فرودگاه بین المللی زاهدان

وی با بیان این که تهران، مشهد، چابهار، گرگان، شیراز و کرمان از مقاصد پروازی فرودگاه بین المللی زاهدان به شمار می روند، تصریح کرد: در حال پیگیری برای راه‌اندازی  پرواز داخلی اصفهان -بندرعباس و مسیر پروازی مشهد- زاهدان - چابهار هستیم و بنا داریم تا تعداد پروازهای گرگان به زاهدان را افزایش دهیم. علاوه بر این برقراری دو پرواز خارجی به دوبی و کویته پاکستان نیز در دست پیگیری است.

او درباره مسیرهای پروازی فرودگاه ایرانشهر نیز توضیح داد: شنبه هر هفته پرواز مستقیم تهران – ایرانشهر- تهران را داریم و در هفته دو سورتی پرواز در مسیر تهران –جیرفت- ایرانشهر و بالعکس برقرار است.

او با اشاره به مسیرهای پروازی فرودگاه زابل نیز گفت: در هفته تعداد ۳ سورتی پرواز مستقیم تهران - زابل- تهران و یک سورتی پرواز مستقیم مشهد- زابل- مشهد انجام می شود.

برقراری هر هفته ۱۰۶ پرواز در فرودگاه زاهدان

جزینی زاده به آمار هفتگی نشست و برخاست پرواز فرودگاه بین المللی زاهدان اشاره کرد و گفت: هر هفته ۱۰۶ پرواز در این فرودگاه انجام می شود. همچنین تعداد نشست و برخاست پرواز در فرودگاه بین المللی زاهدان از فروردین تا دی ماه سال جاری ۳ هزار و ۶۲۸ پرواز و آمار کل پروازهای استان نیز ۹ هزار و ۸۴۵ پرواز بوده است.

او افزود: همچنین در ۱۰ ماه سال جاری تعداد مسافر ورودی به فرودگاه زاهدان ۱۹۹.۷۷۸ نفر و تعداد مسافر خروجی از فرودگاه زاهدان ۲۰۷.۰۴  نفر بوده است.