شناسهٔ خبر: 78748 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از تمهیدات مقابله با بارش های شدید خبر داد

آمادگی کامل راهداری استان تهران با استقرار اکیپ و ماشین آلات برای مقابله با بارش‌های پیش‌رو/ آمادگی راهدارها در محورهای هراز، فیروزکوه و کندوان/ استقرار راهدارخانه در هر هفت کیلومتر از محور هراز

حیدر نوروزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، تمهیدات سازمان راهداری استان تهران را برای بارش‌های سیل‌آسای پیش‌رو اعلام کرد و گفت: اکیپ‌ها و تجهیزات راهداری استان تهران در محورهای مواصلاتی استان تهران از آمادگی کامل برخوردارند.

حیدر نوروزی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تمهیدات راهداری استان تهران برای بارندگی‌های سیل‌آسای پیش‌روی کشور، با اشاره به اینکه راهداری زمستانی در سالجاری زود آغاز شد و در این خصوص راهداران آمادگی لازم را دارند، گفت: استان تهران از جمله استان‌های همجوار استان‌های شمالی است که بارترافیکی را به استان‌های شمالی وصل می‌کند که با این وجود، آمادگی در خصوص ارایه خدمات راهداری در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: در محورهای مواصلاتی استان تهران به استان‌های شمالی از جمله محورهای هراز، فیروزکوه و محور کندوان، تجهیزات و امکانات راهداری اعم از برف‌روب، نمک‌پاش، گریدر، لودر، و سایر ماشین آلات راهداری مستقر هستند و تمامی راهدارخانه ها تجهیز شده‌اند.

نوروزی با اشاره به اینکه در محور هراز در هر هفت کیلومتر یک راهدارخانه مستقر است که شامل راهدارخانه نزدیکی های امامزاده هاشم، راهدارخانه مرحوم غنی‌زاده، راهدارخانه آبعلی، راهدارخانه مبارک آباد و اداره راهداری پردیس است، گفت: در محور فیروزکوه نیز به ترتیب در دماوند چهار راهدارخانه مستقر است که در فیروزکوه تا گردنه گدوک در مرز استان مازندران قرار دارند. همچنین در نقاط مختلف نیز ماشین آلات راهداری مستقر هستند.

وی یادآور شد: در محور تهران- مشهد، تهران-قم، تهران-ساوه نیز اکیپ های راهداری مستقر هستند و در مجموع ۴۵۰ نیروی راهدار امسال فعالیت های موثری را به انجام رساندند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران توضیح داد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و اینکه هوا رو به گرمی می رود پیش بینی جابه جایی سنگ ها و ریزش کوه نیز محتمل است که در این خصوص نیز آمادگی های لازم انجام شده است.

نوروزی در بیان توصیه خود به شهروندان در این مقطع زمانی اعلام کرد: در مواقع برف و باران، شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. اگر در مناطقی می روند باید تجهیزات زمستانی در خودرو داشته باشند و وسایل گرم کننده نیز به همراه داشته باشند. باید به توصیه های عوامل راهداری و پلیس راه توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر در منطقه ای بارش برف پیش بینی شده است خودروها به ماشین آلات راهداری اجازه تردد بدهند.