شناسهٔ خبر: 78755 - سرویس استان‌ها

در کارگاه دو روزه تخصصی پروژه مدیریت سرعت مطرح شد

اجرای طرح مدیریت سرعت در پنج محور استان اصفهان

IMG_1734.jpg طرح مدیریت سرعت در پنج محور از محورهای مواصلاتی استان اصفهان به منظور کاهش تعداد و  شدت تصادفات جاده ای از سال آینده  اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، درکارگاه تخصصی پروژه مدیریت سرعت که به میزبانی اصفهان و با حضور میهمانانی از سازمان بهداشت جهانی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، پلیس راه کشور و استان و اورژانس برگزار شد، مقرر شد طرح مدیریت سرعت در پنج محور از محورهای مواصلاتی استان اصفهان اجرا شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان موقعیت اصفهان به لحاظ قرارگرفتن در چهارراه ترانزیت کشور، حجم و میزان تردد و گستردگی راه ها، حجم بار و مسافر جابه جا شده در طول سال، تعداد رانندگان و....خاص و ویژه به شمار می آید.

مهدی خضری ادامه داد: این موقعیت شاخص پیگیری مباحث ایمنی و ترافیک را در سرلوحه اقدامات ما در اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان  قرار داده است.

وی با بیان اینکه برای کاهش شدت و تعداد تصادفات برنامه ریزی های مهمی صورت گرفت، گفت: در این راستا  ۵ کمیته شامل کمیته رصد تصادفات، کمیته تحلیل تصادفات، کمیته آمار و مطالعات، کمیته ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان اصفهان و کمیته رفع نقاط حادثه خیز تشکیل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: مجموع اطلاعات و پیشنهادات این کمیته ها در کمیسیون ایمنی حمل ونقل استان اصفهان که به دبیری این اداره کل و با حضور کلیه دستگاه های نظارتی و امدادی برگزار می شود، مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه با هم افزایی و هماهگی همه جانبه دستگاه ها در ۱۰ ماهه اخیر شاهد کاهش تلفات جاده ای بودیم.

خضری با استقبال از اقدامات و برنامه های جدید برای کاهش تصادفات جاده ای همچون طرح مدیریت سرعت خاطرنشان کرد: ۵ محور از محورهای استان اصفهان از جمله اصفهان- دلیجان،اصفهان-شهرضا، اصفهان-تیران- داران، اصفهان-نیک آباد-زیار و خور-طبس را به دلیل شدت و تعداد تصادفات در طرح مدیریت سرعت قرار دادیم و امیدواریم با انجام اقدامات مشخص و قابل اجرا توسط کلیه دستگاه های ذی ربط به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

در این نشست دو روزه تجربیات استان های مختلف همچون اراک و مشهد مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفت. پلیس نیز در این جلسات گزارشی از اقدامات انجام شده و نتایج آن به حضار ارائه کرد.