شناسهٔ خبر: 78847 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران خبر داد

تبادل الکترونیک مکاتبات با ۱۰۰ سازمان و دستگاه اجرایی/ بسترسازی برای دولت الکترونیک و کاهش حضور ارباب رجوع

رضا نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از عملیاتی کردن تبادل الکترونیک مکاتبات با ۱۰۰ سازمان و دستگاه اجرایی استان با استفاده از پروتکل ECF و حذف مراسلات کاغذی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، رضا نگهبان با اعلام خبر فوق گفت: این اتفاق با هماهنگی صورت گرفته توسط مدیریت‌های حراست و توسعه منابع و با پشتکار همکاران حوزه فن آوری اطلاعات صورت گرفته است که باعث کاهش کاغذ به میزان حداقل ۱۸ هزار برگ در سال ۱۳۹۸ شد.

نگهبان در ادامه افزود: حذف هر گونه کاغذ علاوه بر صرفه جویی و مبارزه با بیماری‌های شایع مثل کرونا هم اکنون در جامعه همه گیر شده است، سبب ساز یک اتفاق بزرگ دیگر یعنی پیش گیری از جعل و وقوع جرم خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین از ارتقاء تجهیزات شش منطقه شهرستانی، فعال سازی امکان اطلاع رسانی مشخصات مکاتبات ارباب رجوع از طریق پیامک، مجهز کردن یگان حفاظت اداره کل با ۴۰ تبلت جدید به منظور حفاظت از اراضی ملی و سرمایه های بیت المال، ارتقاع ۹۰ دستگاه کلاینت از ویندوز ۷ به ۱۰ طی یک برنامه ریزی فشرده خبر داد و تأکید کرد: ارتقاء سیستم IT ، ارتقاء بستر سازی و در نهایت ارتقاء خدمت رسانی به عموم شهروندان است.