شناسهٔ خبر: 78871 - سرویس هوایی

سخنگوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد

مشکلی برای تامین مواد ضدعفونی و ماسک نداریم / پایش تمامی مسافران پیش از ورود به کشور

کرونا فرودگاه امام خمینی مدیرکل دفتر ارتباطات، اطلاع رسانی و امور بین الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، اقدامات اخیر این شرکت در راستای مبارزه با ویروس کرونا را تشریح کرد و گفت:مشکلی برای تامین مواد ضدعفونی و ماسک نداریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی کاشانی حیدری اظهار کرد: با مشاهده نخستین نفرات مبتلا به بیماری کرونا در کشور، ستاد مبارزه با شیوع این بیماری در شهر فرودگاهی تشکیل شد و جلسات آن به صورت مستمر با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، نهادها و ارگان های مستقر در این مجموعه برگذار شده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات این جلسات، تیم های ضدعفونی به صورت ٢٤ ساعته در شهر فرودگاهی حضور دارند و عملیات ضدعفونی و گندزدایی ساختمان های ستادی، ترمینال ها، سرویس های ایاب و ذهاب و تاکسی ها را به طور مداوم و بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی انجام می دهند.

کاشانی حیدری ادامه داد: در جلسات ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهر فرودگاهی مقرر شد تا با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری در میان کارکنان، تعداد نیروها به حداقل مورد نیاز برای ارائه خدمات برسد و این افراد نیز به صورت مداوم توسط پایگاه مراقبت بهداشت مرزی کنترل شوند و سایر کارکنان با اولویت گروه های در معرض خطر به مرخصی رفته یا به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند و همچنین از هفته گذشته کلیه کارکنان ساکن استان قم نیز در مرخصی هستند.

مدیر کل دفتر ارتباطات، اطلاع رساني و امور بين الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) عنوان کرد: از سوم اسفند ماه تاکنون با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ١٩ هزار عدد ماسک، ٧ هزار و ١٠٠ جفت دستکش و ٢٥ هزار عدد لیوان یکبار مصرف در بخش های مختلف شهر فرودگاهی توزیع شده و ٢٢ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده نیز در این مجموعه برای ضدعفونی امکان، استفاده کارکنان، مسافران و مراجعان مصرف شده است.

کاشانی حیدری اضافه کرد: پایگاه مراقبت بهداشت مرزی مستقر در شهر فرودگاهی نیزکلیه مسافران ایرانی را در مبادی ورودی از نظر دارا بودن علائم ابتلا به ویروس کرونا مورد بررسی قرار می دهد و موارد مشکوک به پایگاه اورژانس در شهر فرودگاهی منتقل می گردند.

سخنگوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: مسافران خارجی نیز پیش از گیت های گذرنامه از نظر دارا بودن علائم ابتلا به ویروس کرونا مورد غربالگری قرار می گیرند و در صورت مشکوک بودن به این بیماری اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت.

وی گفت : همچنین در جلسات ستاد مبارزه با ویروس کرونا مقرر شد عملیات ضدعفونی و گند زدایی محاوط شهر فرودگاهی نیز با همکاری یگان حفاظت هواپیمایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اکاشانی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در خصوص تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده نداریم گفت: همکاری‌های خوبی برای تامین نیازهای شهر فرودگاهی در جهت مبارزه با ویروس کرونا با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت بهداشت انجام شده است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تمرکز نیروها، پروازهای ترمینال گالری سلام نیز به ترمینال شماره یک شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) منتقل شدند.