شناسهٔ خبر: 78887 - سرویس جاده‌ای

سرپرست معاونت راه‌های فرعی و روستایی خبر داد

امروز عملیات نصب دو پل خرپایی جدید در لرستان آغاز می‌شود/ بازگشایی ۳۰۰ راه‌ روستایی روستایی در لرستان تا روز گذشته

پل خرپايي سرپرست معاونت راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آغاز عملیات اجرایی نصب دو پل جدید با مشخصات فنی متفاوت نسبت به پل‌های قبلی در محدوده رودخانه کشکان طی روز جاری خبر داد.

رضا اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از نصب دو پل خرپایی جدید در محور در محور خرم‌آباد-پل‌دختر طی روز جاری خبر داد و گفت: عملیات نصب دو پل جدید به جای پل‌های دوآب و چم شهران واقع در محور پل دختر- خرم‌آباد که در جریان سیلاب اخیر که اولی دچار آسیب دیدگی و دومی دچار فروریختگی شد، امروز آٰغاز می‌شود.

وی افزود: روش کار به صورتی است که ابتدا دو قطعات پل قبلی باز می‌شوند، سپس تمام قطعات به حاشیه رودخانه کشکان منتقل می‌شود و پس از تعویض قطعات آسیب دیده و بازسازی کامل آنها، بلافاصله عملیات ساخت پل‌های جدید با ارتفاع و عرض بیشتر توسط مهندسان طراحی و نیرو‌های اجرایی آغاز می‌شود. 

سرپرست معاونت راه‌های فرعی  و روستایی یادآور شد:‌ تا روز گذشته بالغ بر ۳۰۰ راه‌ روستایی بازگشایی شده است و پس از اتمام ساخت و نصب دو پل خرپایی راه دسترسی برای بازگشایی راه‌های روستایی گرفتار و مسدود در آن سوی رودخانه فراهم می‌شود.

گفتنی است، روز گذشته خبر تخریب و فروریختن پل خرپایی دو‌آب از سوی مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تکذیب و مشخص  شد به دلیل شدت برخورد درخت‌های متعدد به اندازه چندین کامیون به ستون پل کمی تعییر شکل یافته و جابجا شده است.