شناسهٔ خبر: 78898 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران:

اجرای عملیات روکش آسفالت محورساری- خزر آباد آغاز شد

اجرای عملیات روکش اسفالت (2).jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار داشت: در راستای ایمن سازی محورهای ارتباطی، اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت ساری-خزر آباد به طول ۱۵کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۶۰میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران حسن جهانیان عنوان کرد: موثرترين شرايط براي حمل و نقل آرام و ایمن ، داشتن يك رويه سالم راه همراه با نصب علائم ايمني لازم بوده تا بتوان با خيالي آسوده تردد كرد و از جمله اهدافي كه اين اداره براي دستيابي به آن تلاش مي كند مطالعه و فراهم کردن طرح هاي لازم براي انجام و اجراي رويه هاي آسفالتي مناسب و اقتصادي بودن آن است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران با بیان اینکه فعالیت ما در هیچ فصل و ایامی محدود و متوقف نیست، تصریح کرد: در طول سال به شکل مرتب برنامه‌های ما در بخش‌های مختلف به ویژه راهداری اعم از راهداری زمستانی، ایام تعطیلات نوروزی، ایام تابستان و ... انجام می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: هدف نگهداري راه، تقليل ميزان خرابي راه و افزايش عمر آن، كاهش هزينه هاي استهلاك وسايل نقليه با تأمين سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنين ايجاد شرايط مناسب جهت رسيدن به موقع به مقصد با تأمين ايمني است.

وي ادامه داد: جاده ها از جمله اموال عمومي است كه قانون گذار حفظ، حراست نگهداري ، تعريض و هرگونه فعاليت هاي مرتبط با آن را به این اداره کل محول کرده، بديهي است ايمن کردن محورها براي سلامت عبور و مرور و توسعه آتي راه ها از اهميت ويژه اي برخوردار است.

جهانیان به فعالیت اکیپ‌های راهداری در ایام زمستان در قالب ۳۳ اکیپ با ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و همراهی ۳۵۰ نفر نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: این نیروها در ۲۲ راهدارخانه اعم از ثابت و سیار اقدام به بازگشایی و برفروبی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان در فصل زمستان کردند به طوری که راهداران ما تا آخر فروردین در گردنه‌ها مستقر هستند.