شناسهٔ خبر: 78908 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل خبر داد

مقاوم‌سازی ۷۰۰۰ واحد مسکونی روستایی اردبیل/ارایه تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد/ پذیرش ضمانت وام‌ها به شکل سفته زنجیره‌ای

مقاوم سازی مسکن روستایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از آغاز مقاوم‌سازی هفت هزار واحد مسکونی در یک‌هزار و ۶۰۰ روستای این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل این تعداد مقاوم‌سازی شده مسکن روستایی را سه هزار واحد بیشتر از سهم کشوری تعیین شده برای استان اردبیل اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ متقاضی مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی بیان‌کرد: تسهیلات بانکی ارائه شده برای هر واحد مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام روستاییان تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال با کارمزد پنج درصد تعیین شده و برابر هماهنگی با بانک‌های عامل، ضمانت وام‌ها نیز به صورت سفته زنجیره‌ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که با تکمیل هفت هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده تا نیمه تابستان سال آینده، تعداد واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده استان به ۵۵ هزار واحد خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اضافه‌کرد: مددجویان نهادهای حمایتی که توان مالی پایینی دارند و تحت‌پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی استان هستند، می‌توانند با معرفی و مساعدت مالی این دستگاه‌ها تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض دریافت کنند.

وی اظهارکرد: همچنین دهک‌های پایین درآمدی هم با مساعدت بلاعوض بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، به میزان ۴۰ تا ۸۰ میلیون ریال برای احداث و تکمیل واحدهای مسکونی خود مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سبحانی با اشاره به احتمال وقوع حوادث ناگوار از جمله زلزله در استان اردبیل، از روستاییان خواست با مغتنم شمردن این فرصت، مقاوم‌سازی مسکن روستایی خود را جدی گرفته و با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌های تابعه نسبت به تشکیل پرونده و استفاده از تسهیلات ارائه شده اقدام کنند.