شناسهٔ خبر: 78932 - سرویس استان‌ها

اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان خبر داد

بهره برداری ۴ کیلومتر دیگر از بزرگراه جیرفت – سیرجان در جنوب کرمان

 جنوب کرمان 4کیلومتر  1 معاون ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از بهره برداری ۴ کیلومتر دیگر از بزرگراه جیرفت – سیرجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره  ارتباطات و  اطلاع رسانی  اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان ، عباس ثمره  اعلام کرد: در ادامه احداث بزرگراه  جیرفت - سیرجان  ۴  کیلومتر دیگر از این محور حد فاصل کیلومتر ۱۵  تا  ۱۹ ( محدوده روستای باغعلیشیر تا قبل از پل سفید باز ) آماده بهره برداری است و مبلغ هزینه شده در این محور ۱۸۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه طول کلی محور  جیرفت - سیرجان  ۲۷۰  کیلومتر می باشد گفت : ۱۱۰ کیلومتر از این محور در حوزه اداره کل راه و شهرسازی  جنوب کرمان است که تا کنون ۱۹  کیلومتر از این محور به بهره برداری رسیده  و برای تکمیل کامل آن مبلغ  ۴۵۳۰  میلیارد ریال مورد نیاز است.

ثمره در خصوص ادامه ساخت این محور اظهار داشت : از دیگر اقدامات در حال انجام در این محور ساخت حد فاصل کیلومتر  ۱۹ تا  ۲۶  به طول  ۷ کیلومتر ، پل سفید باز به طول ۳۰  متر و پل کلدان به طول ۱۵۰   متر با اعتباری به مبلغ  ۳۰۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی بیان کرد : در حال حاضر قطعه دوم این محور به طول ۲۴ کیلومتر در مرحله مطالعه و  طراحی است که بعد از برآورد هزینه در سال آینده به مناقصه گذاشته  خواهد  شد.