شناسهٔ خبر: 78951 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی ایتان اصفهان خبر داد

خدمات غیر حضوری به ارباب رجوع

فاوا.اصفهان مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: زیرساخت ها آماده است تا همه بتوانند تمام خدمات خود را به صورت الکترونیکی و در تعاملی دوسویه دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، دولت الکترونیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بسترهای ارائه خدمات دولت به مردم، شفافیت فرآیندها و نظارت کارآمد می‌تواند فساد را به‌طور جدی ریشه‌کن و توسعه پایدار جامعه را تسهیل کند. اداره کل راه وشهرسازی با انجام چهار وظیفه حاکمیتی در بخش های معماری و شهرسازی، مسکن و بازآفرینی، املاک و راهسازی این موضوع را همواره در اولویت های خود قرار داده و در جهت تسهیل در ارائه خدمات به مراجعه کنندگان اقدام کرده است.  

علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه وشهرسازی استان در این باره گفت: بستر سازی امن الکترونیکی به منظور خدمات غیر حضوری به ارباب رجوع در چهار محور میز خدمت الکترونیک، اطلاع رسانی الکترونیکی، خدمات الکترونیکی به پیمانکاران و خدمات الکترونیکی شهراه در حال انجام است.  

وی در ادامه به جزئیات این چهار محور اشاره داشت و گفت: در میز خدمت الکترونیکی، ارتباط مستقیم با مدیرکل با قابلیت دریافت کد رهگیری و مشاهده پاسخ، درخواست خدمت با قابلیت ارائه درخواست به کلیه خدمات شناسه دار و دریافت کد رهگیری، پیگیری مکاتبات با قابلیت دریافت کد و مشاهده گزارش مکاتبات، فرمهای تکریم ارباب رجوع به منظور نظر سنجی و خدمات به تفکیک معاونت ها و ادارات با قابلیت مشاهده گزارش کارها مقدور است.  

در بخش اطلاع رسانی الکترونیکی ضمن مشاهده اخبار و گزارشات، خدمات شهروندی به تفکیک معاونت ها و معرفی شرح خدمات و وظایف و شناسنامه خدمات الکترونیک با قابلیت اطلاع شهروندان از شرح خدمات، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، پاسخ به سوالات، مراحل گردش کار، آدرس محل ارائه خدمات، نمودار فرایند و روش ارائه برای کلیه خدمات ابلاغ شده از سازمان اداری و استخدامی کشور قابل ملاحظه است.  

در بخش سوم و در ارائه خدمات به پیمانکاران، سامانه جامع فاوا دارای قابلیت ارسال پیامک شماره سند و مشاهده روند گزارش مالی اسناد و خلاصه سند و همچنین اطلاعات کنترل پروژه های عمرانی و پیشرفت فیزیکی و ریالی آنها است.  

سامانه پی وب جهت ارسال و گردش صورت وضعیت الکترونیک پروژه ها بصورت آزمایشی برای چند پروژه کلان استان راه اندازی شده و پس از تکمیل کلیه خدمات اداره کل به پیمانکاران الکترونیکی و غیر حضوری می شود.  

خدمات الکترونیکی شهراه به عنوان چهارمین محور ارائه خدمات الکترونیکی است که شامل گزارشات شهروندی، طرح شکایت، دسترسی آزاد به اطلاعات، گزارشات تخلفات ساختمانی و شهرسازی است.  

مدیرکل راه وشهرسازی استان در پایان به پروژه بسیار مهم و با ارزش این اداره کل در حوزه دولت الکترونیک و در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: سامانه یکپارچه شهرسازی هوشمند و دبیرخانه الکترونیک کارگروه امور زیربنایی در حال ایجاد است که نسخه آزمایشی آن آماده شده و طی آن، فرایند از متقاضی شروع و کلیه مراحل و استعلامات بین دستگاهی و کلیه شهرداری ها و فرمانداری های استان بصورت الکترونیکی انجام می شود.  

گفتنی است آدرس سایت اداره کل راه وشهرسازی استان به نشانی: www.isfahan.mrud.ir آماده  ارائه خدمات مورد نظر است.