شناسهٔ خبر: 78984 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان:

۳۰ کیلومتر از محورهای روستایی آسیب دیده از سیل شهرستان میرجاوه مرمت می‌شود

راه روستایی.jpg مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از مرمت و بازسازی ۳۰ کیلومتر از محورهای روستایی آسیب دیده از سیلاب اخیر شهرستان میرجاوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راهدای و حملونقل جادهای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد در بازدید از محورهای آسیب دیده ناشی از سیلاب اخیر در میرجاوه افزود: سه محور روستایی جش-روپس- گزند، جش-تلنگ حصار-سنگان و انجرک–تیلوئی–تلنگ لکور-خارستان مرکزی در دامنه تفتان بزودی پس از اختصاص اعتبارات سیل، مرمت و بازسازی می‌شوند.

وی ادامه داد: این محورها پس از هر بار بارندگی شدید با جاری شدن سیلاب مسدود می‌شوند که با ترمیم و ایجاد تغییر در این مسیرها تا اوایل تابستان سال آینده، مشکل۳۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ خانوار برای همیشه مرتفع خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: ریزش برداری و ترمیم قنوهای سایر محورهای روستایی شهرستان میرجاوه نیز در برنامه این اداره کل قرار داشته تا بخشی از مشکلات راه های منطقه در زمان بارندگی مرتفع می‌شود.

کرد با اشاره به اهمیت خدمات رسانی به روستائیان گفت: بهبود وضعیت راه های روستایی می تواند به آبادانی این مناطق که از کانون های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه به شمار می روند، کمک کرده تا مسیر استان برای دستیابی به توسعه پایدار هموار شود.