شناسهٔ خبر: 79050 - سرویس هواشناسی

رییس سازمان هواشناسی:‌

پیش‌بینی‌ها برای سیلاب اخیر کشور دقیق و قابل ملاحظه بود/ هماهنگی‌های خوبی با استفاده از تجربیات قبلی انجام شد

سحر تاجبخش معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سیلاب اخیر و بارش‌های قابل ملاحظه در برخی استان‌های کشور پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی دقیق و بسیار قابل ملاحظه بود.

سحر تاجبخش، سحر تاجبخش، رییس سازمان هواشناسی و معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درخصوص مجموعه اقداماتی که در شرایط جوی اخیر سازمان با توجه به سیل ابتدای سال برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی انجام داد، اظهار داشت: امسال کشور سال پرمخاطره‌ای را از لحاظ تعدد سیلاب‌ها داشت که در ابتدای سال در استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان، جنوب فارس و در سیستان و بلوچستان بود.

وی ادامه داد: در سیلاب اخیر هم استان‌های لرستان و ایلام بودند و بارش‌های قابل ملاحظه‌ای را در تهران و البرز شاهد بودیم. در این زمینه خوشبختانه پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی برای سیلاب اخیر با دقت تهیه شد و بسیار قابل ملاحظه بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تجربیات قبل در این زمینه شخصا با استانداران استان‌های مرتبط تماس داشتیم چرا که در فضای انتخابات و شیوع بیماری کرونا این احتمال وجود داشت که این مساله حساسیت بالایی نداشته باشد و خوشبختانه هماهنگی‌های بسیار خوبی انجام گرفت. امکان وجود این شرایط جوی همیشه هست و مهم این است که بتوانیم در رویارویی با آن کار را به خوبی مدیریت کنیم.